Nowy Citroen Jumpy
Nowy Citroen Jumpy
Citroen Jumpy to samochód osobowy typu van klasy wyższej a także dostawczy klasy średniej produkowany przez francuską markę od 1994 roku. Osobowa wersja zyskała nową nazwę: SpaceTourer. Pierwsza generacja powstała na bazie opracowanego przez koncerny FIAT i PSA Eurovana i zaprezentowano ją w 1995 roku. Citroën Jumpy III został zaprezentowany po raz pierwszy w 2016 roku.
Aktualnie osobowego Citroena Jumpy można nabyć w polskich salonach w trzech wersjach wyposażenia: Kombi, Atlante i Atlante Plus. Najnowsze dostawczaki koncernu PSA robią wrażenie. Mocna i charakterystyczna ostra rysa podkreśla także roboczy charakter. Jednocześnie, zasiadając za kierownicą, można poczuć się jak w osobówce. Wysoko posadowiony fotel sprawia, że kierowca ma dobrą widoczność i poczucie pełnej kontroli nad pojazdem. To nie są rasowe samochody dostawcze, przynajmniej takie jest odczucie.
Citroen Jumpy został zbudowany na najnowszej platformie modułowej EMP2, specjalnie przeprojektowanej na te potrzeby. Ma ona wzmocnioną konstrukcję, a nowa przednia oś jest lżejsza o 10 kg, natomiast tylna o 15 kg. Zwiększono dzięki temu nośność o 200 kg, a to przekłada się na większą ładowność teraz sięgającą nawet 1400 kg. Dodatkowo jest możliwość ciągnięcia przyczepy o masie do 2,5 t.
Jumpy jest wyposażony w zawieszenie przednie typu McPherson ze stabilizatorem poprzecznym i nowe zawieszenie tylne z ukośnie umieszczonymi wahaczami trójkątnymi. Możliwe jest zastosowanie napędu 4x4. Takie zawieszenie gwarantuje komfort podczas jazdy z obciążeniem i bez.
Furgon ma trzy warianty długości i może przewozić ładunki o objętości od 4,6 do 6,6 m3. Dostępne są trzy poziomy wyposażenia: Comfort i Pro, Club i Premium oraz Business i Premium Pack. Wersja z przedłużoną kabiną oferowana jest w wersjach M i Standard oraz XL i Long.
Citroen Jumpy został wyposażony w szereg najnowszych technologii. Znajdziemy tu ogranicznik prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych i zalecanych ograniczeń oraz Active Safety Brake, który hamuje zamiast kierowcy by zminimalizować skutki zderzenia. Funkcja monitorowania martwego pola wykorzystuje fale ultradźwiękowe, a aktywny tempomat umożliwia dostosowanie prędkości samochodu do prędkości poprzedzającego go pojazdu.