Nowy Citroen Jumpy
Nowy Citroen Jumpy
Citroen Jumpy to samochód osobowy typu van klasy wyższej a także dostawczy klasy średniej produkowany przez francuską markę od 1994 roku. Osobowa wersja zyskała nową nazwę: SpaceTourer. Pierwsza generacja powstała na bazie opracowanego przez koncerny FIAT i PSA Eurovana i zaprezentowano ją w 1995 roku. Citroën Jumpy III został zaprezentowany po raz pierwszy w 2016 roku.
Aktualnie osobowego Citroena Jumpy można nabyć w polskich salonach w trzech wersjach wyposażenia: Kombi, Atlante i Atlante Plus. Najnowsze dostawczaki koncernu PSA robią wrażenie. Mocna i charakterystyczna ostra rysa podkreśla także roboczy charakter. Jednocześnie, zasiadając za kierownicą, można poczuć się jak w osobówce. Wysoko posadowiony fotel sprawia, że kierowca ma dobrą widoczność i poczucie pełnej kontroli nad pojazdem. To nie są rasowe samochody dostawcze, przynajmniej takie jest odczucie.
![](https://dostawczaki.pl/api/user/html/photo/62f0dacc0fed36642bf6cf78/1660810328509_1200.jpeg)
Citroen Jumpy został zbudowany na najnowszej platformie modułowej EMP2, specjalnie przeprojektowanej na te potrzeby. Ma ona wzmocnioną konstrukcję, a nowa przednia oś jest lżejsza o 10 kg, natomiast tylna o 15 kg. Zwiększono dzięki temu nośność o 200 kg, a to przekłada się na większą ładowność teraz sięgającą nawet 1400 kg. Dodatkowo jest możliwość ciągnięcia przyczepy o masie do 2,5 t.
Jumpy jest wyposażony w zawieszenie przednie typu McPherson ze stabilizatorem poprzecznym i nowe zawieszenie tylne z ukośnie umieszczonymi wahaczami trójkątnymi. Możliwe jest zastosowanie napędu 4x4. Takie zawieszenie gwarantuje komfort podczas jazdy z obciążeniem i bez.
Furgon ma trzy warianty długości i może przewozić ładunki o objętości od 4,6 do 6,6 m3. Dostępne są trzy poziomy wyposażenia: Comfort i Pro, Club i Premium oraz Business i Premium Pack. Wersja z przedłużoną kabiną oferowana jest w wersjach M i Standard oraz XL i Long.
Citroen Jumpy został wyposażony w szereg najnowszych technologii. Znajdziemy tu ogranicznik prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych i zalecanych ograniczeń oraz Active Safety Brake, który hamuje zamiast kierowcy by zminimalizować skutki zderzenia. Funkcja monitorowania martwego pola wykorzystuje fale ultradźwiękowe, a aktywny tempomat umożliwia dostosowanie prędkości samochodu do prędkości poprzedzającego go pojazdu.