Nowy Citroen Jumper
Nowy Citroen Jumper
Citroen Jumper to wszechstronny duży samochód dostawczy, który oferuje dużą ładowność i wiele opcji konwersji. Jest popularnym furgonem od wielu lat. Po raz pierwszy pojawił się w 2006 roku, a w 2014 r. wprowadzono zaktualizowaną i ulepszoną wersję, po to by dotrzymać kroku swoim głównym rywalom: Fordowi Transitowi , Mercedesowi Sprinterowi i Volkswagenowi Crafterowi.
Citroen Jumper wszędzie poza Wielką Brytanią, wykorzystuje nadwozie i platformę, które są wspólne z Peugeot Boxerem i Fiatem Ducato. Jest niewiele różnic między tymi trzema pojazdami, że trudno je odróżnić. Duża różnica kryje się pod maską. Fiat używa własnych silników, a PSA używa 2,2-litrowych silników BlueHDi.
Gama silników została zaktualizowana w celu poprawy emisji i oszczędności, a jakość wnętrza poszła o krok naprzód dzięki dodatkowym opcjom w specyfikacji technicznej: nawigacja satelitarna, kamera cofania, automatyczne wycieraczki, ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu i czujniki ciśnienia w oponach.
Ładowność dostawczaka wynosi od 1125 do 1870 kg, a pojemność od 8 metrów sześciennych w wersji L1H1 do 17 metrów sześciennych w wersji L4H3. Jumper może być również dostępny w wielu wersjach nadwozia, w tym z kabiną i wywrotką lub skrzynią. Samochody dostawcze Citroena w modelu Jumper oferują wykończenia X, Worker, Enterprise i Driver. Worker dodaje trochę zdolności terenowych dzięki wybieranemu systemowi kontroli trakcji i oponom całorocznym.
Dzięki czterem długościom nadwozia i trzem różnym wysokościom, Citroen Jumper pod względem przestrzeni ładunkowej dorównuje Peugeotowi Boxerowi i Fiatowi Ducato, co oznacza, że ma jedną z najlepszych pojemności w swojej klasie, a także imponującą wszechstronność. Może pomieścić europaletę na płasko, a także załadować ją do bocznych drzwi, które mają szerokość 1250 mm. Citroen Jumper jest łatwy w prowadzeniu, z dobrą widocznością i przyjemnie zaprojektowanym wnętrzem.