Samochody dostawcze nowe i używane

Samochody dostawcze

Auta dostawcze najnowsze oferty sprzedaży zobacz w kategorii samochody dostawcze - dostawczaki.pl

Volkswagen Crafter Furgon 2020

Volkswagen Crafter

Abs , Wspomaganie kierownicy , Podwyzszony ...
faktura VAT
158.500 PLNnetto
Europejskie Centrum Remarketingu Sp. z o.o.
location_on

Komorniki

Citroen Berlingo Furgon 2019

Citroen Berlingo

Abs , ASR (kontrola trakcji) , Regulacja wysokosci fotela , Dzielona tylna kanapa ...
faktura VAT
69.800 PLNbrutto
Carefleet-Piaseczno
location_on

Piaseczno

Renault Master Furgon 2017

Renault Master

Abs , Immobilizer , Centralny zamek , Elektryczne szyby ...
faktura VATdo negocjacji
72.900 PLNnetto
AUTO KOMIS "NIEZAWODNE" !!! AUTA Z PISEMNĄ GWARANCJĄ!!!
location_on

Łęczyca

Fiat Ducato Furgon 2021

Fiat Ducato

Abs , ASR (kontrola trakcji) , Regulacja wysokosci fotela , Tapicerka welurowa ...
faktura VAT
109.900 PLNnetto
Autohandel Gałach i Syn
location_on

Leszno

Opel Vivaro Inne 2011

Opel Vivaro

Abs , ASR (kontrola trakcji) , Regulacja wysokosci fotela , Tapicerka welurowa ...
do negocjacji
24.900 PLNbrutto
F.H.U. Łukasz Piotrowicz
location_on

Kutno

IVECO Daily Furgon 2019

IVECO Daily

ASR (kontrola trakcji) , Immobilizer , ESP (stabilizacja toru jazdy) , Kurtyny powietrzne ...
137.000 PLNbrutto
Grzegorz
location_on

Sędziszów

Peugeot Boxer Plandeka 2011

Peugeot Boxer

Poduszka powietrzna kierowcy , Immobilizer , Wspomaganie kierownicy , Centralny zamek ...
do negocjacji
30.000 PLNbrutto
Tomasz
location_on

Legnica

Ford Transit Custom Furgon 2015Zawiera wideo

Ford Transit Custom

ASR (kontrola trakcji) , Immobilizer , Poduszka powietrzna kierowcy , System awaryjnego hamowania ...
43.000 PLNnetto
Mercurius Spółka Z Ograniczoną Odpowiedzialnością
location_on

Nowa Wieś Wrocławska

IVECO Daily Plandeka 2012

IVECO Daily

Immobilizer , Poduszka powietrzna kierowcy , Poduszka powietrzna pasażera , System awaryjnego hamowania ...
faktura VATdo negocjacji
45.000 PLNnetto
Zbigniew
location_on

Giedajty

Volkswagen Transporter Furgon 2015

Volkswagen Transporter

Alarm , Poduszka powietrzna kierowcy , ASR (kontrola trakcji) , ESP (stabilizacja toru jazdy) ...
do negocjacji
70.000 PLNbrutto
Piotr
location_on

Sanok

Skoda Rosa Van 2008

Skoda Rosa

ABS , Centralny zamek , Elektryczne szyby , Immobilizer ...
15.900 PLNbrutto
Wawrosz Sp. J. - Bielsko Biała
location_on

Bielsko Biała

MAZ 200 Autobusy 2014

MAZ 200

Abs , Wspomaganie kierownicy ...
faktura VAT
62.200 PLNnetto
Europejskie Centrum Remarketingu Sp. z o.o.
location_on

Komorniki

MAZ 200 Autobusy 2014

MAZ 200

Abs , Wspomaganie kierownicy ...
faktura VAT
68.100 PLNnetto
Europejskie Centrum Remarketingu Sp. z o.o.
location_on

Komorniki

Setra Comfort Class Autobusy 2012

Setra Comfort Class

faktura VAT
376.272 PLNnetto
Europejskie Centrum Remarketingu Sp. z o.o.
location_on

Komorniki

Renault Master Skrzynia 2017

Renault Master

Centralny zamek , Komputer pokładowy ...
faktura VAT
46.900 PLNnetto
Europejskie Centrum Remarketingu Sp. z o.o.
location_on

Komorniki

Solaris Urban Autobusy 2013

Solaris Urban

faktura VAT
107.200 PLNnetto
PKO LEASING S.A
location_on

Grójec

Renault Master Skrzynia 2022

Renault Master

Abs , ASR (kontrola trakcji) , Światła przeciwmgielne , Komputer pokładowy ...
139.900 PLNnetto
Nazaruk Service Sp z o.o.
location_on

Lublin

Solaris Urban Autobusy 2013

Solaris Urban

faktura VAT
79.900 PLNnetto
PKO LEASING S.A
location_on

Grójec

Daewoo Dona 2014

Daewoo Dona

Klimatyzacja ...
faktura VAT
345.000 PLNnetto
PPHU Duet Duda Grzegorz
location_on

Widełki

Demarko Special Trailers Besta 2022

Demarko Special Trailers Besta

Instalacja gazowa , Ogrzewanie postojowe , Lodowka , Kuchenka ...
faktura VATdo negocjacji
249.900 PLNbrutto
Wadowscy Campery
location_on

Gaj

Renault Master Furgon 2022

Renault Master

Abs , ASR (kontrola trakcji) , Tapicerka welurowa , Centralny zamek ...
faktura VAT
118.639 PLNnetto
ATUT MAREK JASTRZĘBSKI
location_on

Szczecinek

Inny G Autobusy 2020

Inny G

faktura VAT
611.700 PLNnetto
Europejskie Centrum Remarketingu Sp. z o.o.
location_on

Komorniki

Source Euro Tech Autobusy 2015

Source Euro Tech

faktura VAT
145.300 PLNnetto
Europejskie Centrum Remarketingu Sp. z o.o.
location_on

Komorniki

Source Euro Tech Autobusy 2015

Source Euro Tech

faktura VAT
148.000 PLNnetto
Europejskie Centrum Remarketingu Sp. z o.o.
location_on

Komorniki

Ford Transit Furgon 2017

Ford Transit

Immobilizer , Centralny zamek , Komputer pokładowy , Tempomat ...
faktura VAT
55.800 PLNnetto
Europejskie Centrum Remarketingu Sp. z o.o.
location_on

Komorniki

Fiat Ducato Inne 1996

Fiat Ducato

Wspomaganie kierownicy ...
28.900 PLNbrutto
P.M. "MILIAN"- AUTOHANDEL- IMPORTER.SAM.DOST-CIĘŻ-SPECJALNYCH
location_on

Syców

Fiat Ducato Inne 2011

Fiat Ducato

Abs , ASR (kontrola trakcji) , Alarm , Immobilizer ...
faktura VAT
68.500 PLNnetto
P.M. "MILIAN"- AUTOHANDEL- IMPORTER.SAM.DOST-CIĘŻ-SPECJALNYCH
location_on

Syców

Fiat Ducato Inne 2009

Fiat Ducato

Abs , ASR (kontrola trakcji) , Alarm , Immobilizer ...
28.500 PLNbrutto
P.M. "MILIAN"- AUTOHANDEL- IMPORTER.SAM.DOST-CIĘŻ-SPECJALNYCH
location_on

Syców

Fiat Ducato Inne 2001

Fiat Ducato

Immobilizer , Wspomaganie kierownicy , Niezalezne ogrzewanie ...
faktura VAT
34.900 PLNnetto
P.M. "MILIAN"- AUTOHANDEL- IMPORTER.SAM.DOST-CIĘŻ-SPECJALNYCH
location_on

Syców

IVECO Daily Skrzynia 2013

IVECO Daily

6.000 PLNnetto
PPHU Duet Duda Grzegorz
location_on

Widełki

Samochody dostawcze – wszystko, co warto o nich wiedzieć

Od momentu, gdy motoryzacja zaczęła coraz to mocniej rozpowszechniać się po świecie, ludzie zaczęli wymyślać coraz to bardziej intrygujące sposoby na jej wykorzystanie. Jednym z pierwszych zadań, jakie zostały przydzielone autom, był oczywiście transport materiałów czy innych dóbr. Zanim auta na dobre zagościły w naszym codziennym życiu, najlepszym wyjściem na przesyłanie rzeczy na odległość były pociągi, które nie były idealnym wyjściem. Dostawczaki pozwoliły na szybką wysyłkę wszelkich przedmiotów bezpośrednio z punktu A do punktu B. 

Dzisiaj ta gałąź motoryzacyjnego światka jest niezwykle mocno rozwinięta i zdecydowanie warto jest się jej przyjrzeć bliżej. Jaka jest więc historia samochodów dostawczych, na jakie rodzaje możemy je podzielić, jak wygląda ich naprawa, jakie są najpopularniejsze akcesoria, a także jak możemy wykorzystać sporą przestrzeń dostępną do zabudowy? Wszystkiego dowiecie się z tego tekstu!

Samochody dostawcze i ich historia

Samochody były wykorzystywane jako dostawczaki jeszcze zanim powstały osobne modele przeznaczone nie do transportu ludzi, a materiałów czy wszelkich produktów. Pochylmy się jednak nad genezą tej odnogi branży i zagłębmy się w historię samochodów dostawczych. Jest ona bowiem naprawdę interesująca.

Wielu ekspertów ma trudności, by dokładnie ustalić producenta, który jako pierwszy stworzył samochód dostawczy. Wielu speców od historii motoryzacji jako ojca dostawczaków namaszcza Karla Benza, który miał stworzyć auto tego typu już w 1886 roku. Istnieją też głosy mówiące o tym, że to miano należy się Gottliebowi Daimlerowi, lecz prawdopodobnie pierwszym konstruktorem samochodu dostawczego był nie kto inny, jak słynny Henry Ford. 

To właśnie jego marka stworzyła w 1917 roku model TT, który bazował na ikonicznym Fordzie T. Oba te samochody posiadają ogromne zasługi zarówno dla motoryzacji w Ameryce Północnej, jak i na całym świecie. Ford TT był pojazdem niezwykle wszechstronnym i w zależności od wymagań klienta mógł pełnić mnóstwo różnych ról. Możemy wymienić wykorzystania modelu TT jako pojazd kurierski, furgon, czy nawet... cysternę! To właśnie ta uniwersalność przyczyniła się do rozpowszechnienia się Forda TT po całych Stanach Zjednoczonych, a także pokazała reszcie świata, iż produkcja samochodów dostawczych może być naprawdę opłacalna.

Dziedzictwo Forda TT jest zresztą kontynuowana po dziś, a jego spadkobiercą jest zapewne doskonale wam znany Ford Transit. Sukces Amerykanów pchnął rozwój strefy aut dostawczych także i w Europie. Najpierw pojawił się Citroen AC4 o zawrotnej mocy 10 koni mechanicznych (taka była rzeczywistość aut w 1928 roku), następnie na scenę wkroczył Volkswagen ze swoim Transporterem, a potem do akcji wkroczyli inni producenci. Dzisiaj na całym świecie możemy znaleźć nawet kilkadziesiąt różnych marek, które zajmują się produkcją dostawczaków. 

Nie każdy również ma świadomość, iż możemy wymienić parę aut dostawczych rodem z Polski. Oczywiście żaden model nie jest już produkowany, lecz dla przykładu możemy wspomnieć o słynnym Lublinie czy Żuku, Nysie z zakładów ZSD czy całej gamie samochodów z FSO – Fiacie 125p w wersji pickup, Polonezie Truck czy zmodyfikowanej na poczet zadań dostawczych Warszawie.

Podział samochodów dostawczych ze względu na nadwozie

Jeżeli mówimy o samochodach osobowych, często rozróżniamy różne rodzaje nadwozi, które charakteryzują się rzecz jasna odmiennym wyglądem, ale także inną użytecznością. Hatchbacki to dość zbalansowane samochody pod kątem wymiarów, które dobrze nadadzą się do miasta. Sedany zaś często są limuzynami do długich i wygodnych podróży, zaś kombi to idealny pojazd rodzinny z uwagi na sporą przestrzeń załadunkową. Nie zapominajmy również o SUV-ach – masywnych samochodach, gdzie na pierwszym miejscu stoi wygoda. Oczywiście kategorii jest jeszcze więcej, lecz skąd taka dygresja? Cóż, wiele osób może nawet nie mieć pojęcia, iż samochody dostawcze również są niezwykle zróżnicowane. 

Najlepiej rozpoznawalnym wariantem aut dostawczych, a także najpopularniejszym z nich, jest oczywiście furgon. Są to dość wszechstronne pojazdy, lecz najczęściej używane są do przewożenia przesyłek kurierskich mniejszych ilości zaopatrzenia do sklepów czy punktów usługowych, a także ludzi. Bardzo często bowiem, w szczególności w przeszłości, furgony były konstruowane na bazie innych modeli danego producenta z gamy samochodów osobowych. Widać to zresztą po ich konstrukcji – sztywna przestrzeń załadunkowa czy solidnie zamocowane drzwi to główne cechy charakterystyczne furgonów.

Kolejnym popularnym odłamem samochodów dostawczych są kontenery, najczęściej wykorzystywane do przewożenia żywności wymagającej szczególnej troski. W przestrzeni załadunkowej umieszcza się... metalowy kontener – to akurat nie jest raczej żadnym zaskoczeniem. W nim znajduje się najczęściej system chłodzący, pozwalający na utrzymanie w środku odpowiedniej temperatury. Dzięki temu w takim aucie można przewozić mięso, owoce czy jakiekolwiek inne produkty wrażliwe na wysokie temperatury.

Bardzo prostym, lecz równocześnie stosunkowo tanim rozwiązaniem jest po prostu stworzenie ramy i nałożenie na nią plandeki. Taka opcja była w szczególności wybierana w przeszłości, dziś odchodzi już raczej do lamusa, lecz w przypadku samochodów dostawczych starszej daty zdecydowanie warto jest o tym wspomnieć. Nie zapominajmy również o pickupach, choć kwestia tego, czy są to już samochody dostawcze, czy jednak nadal osobowe, jest dość dyskusyjna.

Firmy zabudowujące samochody dostawcze – jak można ulepszyć nasz pojazd?

Powyżej wspomniane zostały najpopularniejsze, klasyczne warianty samochodów dostawczych. Nie oznacza to jednak, iż to koniec funkcjonalności tego typu aut. Na rynku możemy bowiem znaleźć specjalistyczne firmy, które trudnią się w przygotowywaniu specjalnych zabudowań do samochodów dostawczych. Dzięki temu taki pojazd może uzyskać zupełnie nową, bardzo przydatną funkcjonalność. Taki zabieg jest dość popularny – nie bez powodu wielu producentów sprzedaje często swoje modele z możliwością samodzielnej zabudowy przestrzeni załadunkowej. Taka opcja jest wybierana, gdy potrzebujemy samochodu o określonej charakterystyce, która jest na tyle specjalistyczna, iż sam producent nie jest jej w stanie nam zapewnić. Wtedy też kupuje się auto z nadwoziem do zabudowy, by na własną rękę je zagospodarować.

Bardzo popularnym wyborem są na przykład izotermy. To specjalne zabudowy, w których środku może panować temperatura nawet poniżej 0 stopni Celsjusza. Każda izoterma potrzebuje odpowiedniej homologacji w zależności od tego, jaki jest jej maksymalny poziom chłodzenia. Taka zabudowa posiada specjalne uszczelki oraz bardzo wydajny system chłodzenia, co pozwala na długotrwałe utrzymywanie takiej temperatury.

Specjalistyczną zabudowę potrzebują również pojazdy służb publicznych, takich jak policja czy pogotowie. Dla przykładu karetka musi zostać wyposażona w wiele urządzeń oraz przyrządów, dzięki którym będzie w stanie spełniać swoją rolę najlepiej, jak się tylko da. W budownictwie zaś często wykorzystuje się specjalne skrzynie. Możliwości jest więc naprawdę wiele i w zależności od potrzeb można dostosować dostawczaki na mnóstwo sposobów.

Najpopularniejsze akcesoria do samochodów dostawczych

Samochody dostawcze, co jest raczej oczywiste, są dość specyficzne pod kątem budowy oraz zastosowań. To właśnie dlatego na rynku jesteśmy w stanie znaleźć sporo przeróżnych akcesoriów, które sprawią, iż codzienne użytkowanie samochodu dostawczego będzie nie tylko przyjemniejsze czy użyteczniejsze, ale również i bezpieczniejsze.

Ze względu na bardzo rozbudowany tył tego typu pojazdów, większość modeli wyposażonych jest w kamery cofania. Aktualnie takie urządzenia są standardem i w nowszych dostawczakach nie musimy martwić się o ich brak, lecz w przypadku starszych egzemplarzy istnieje możliwość samodzielnego dokupienia i zamontowania takiej kamery. Koszt nie należy do największych, a pozwoli to nam na zwiększenie bezpieczeństwa zarówno naszego, jak i innych osób, a także umożliwi nam większą swobodę podczas wykonywania manewrów. Opcjonalnie możemy wyposażyć się w czujnik parkowania, jeżeli nie chcemy lub nie możemy zakupić kamery cofania. To również będzie naprawdę wymierna pomoc.

To jednak nie wszystko. Często samochody dostawcze wyposaża się w rampy bądź windy, dzięki czemu wnoszenie przedmiotów do przestrzeni załadunkowe staje się o wiele łatwiejsze. Możemy również pomyśleć nad hakami bądź specjalnymi platformami, dzięki czemu segregowanie produktów we wnętrzu zabudowy będzie zadaniem o niebo łatwiejszym.

Części do samochodów dostawczych

Każdy samochód dostawczy będzie w pewnym momencie potrzebować naprawy – to oczywiste. Osoby, które nie są do końca zaznajomione z dostawczakami mogą się jednak zastanawiać, gdzie znaleźć części do takich pojazdów oraz ile mogą one szacunkowo kosztować. W każdej części naszego kraju będziemy jednak w stanie znaleźć wiele przeróżnych sklepów wyspecjalizowanych w podzespołach dla samochodów dostawczych. Dzięki temu będziemy mieli możliwość szybkiego porównania cen poszczególnych komponentów, a także szybkiego ich zakupienia.

Dostawczaki.pl – o autach dostawczych wiemy wszystko!

Portal Dostawczaki.pl specjalizuje się w samochodach dostawczych i we wszystkim, co kręci się wokół właśnie tego segmentu branży motoryzacyjnej. Główną osią działania tego serwisu jest oczywiście możliwość umieszczania i przeglądania ogłoszeń sprzedaży dostawczaków. Na naszej stronie znajdziesz oferty kupna pojazdów od wielu marek, a także będziesz miał możliwość kupna części, akcesoriów oraz narzędzi warsztatowych. Bez problemu będziesz tutaj w stanie znaleźć wszystko, czego potrzebujesz!

To jednak nie wszystko – Dostawczaki.pl to również prawdziwe centrum wiedzy o samochodach dostawczych. Dzięki artykułom zamieszczanym na naszym blogu będziesz w stanie zapoznać się ze wszystkimi nowościami ze świata pojazdów tego typu, poznać ofertę konkretnych producentów, a także poszerzyć swoją wiedzę na temat aut dostawczych. Dzięki temu będziesz w stanie być zawsze na bieżąco z nowymi wieściami o dostawczakach!

Samochody dostawcze FAQ:


Jakie samochody dostawcze do 10 tys. zł?

Dziesięć tysięcy na zakup samochodu dostawczego to dość mała kwota, która sprawia, że wybór nie jest specjalnie wielki, lecz wciąż da się zakupić sprawne auto w tej cenie. Trzeba jednak skupić się przede wszystkim na mocno wysłużonych dostawczakach, które pochodzą z przełomu XX i XXI wieku. 

Spośród dużych aut dostawczych w cenie do 10 tysięcy złotych jednym z niewielu wyborów może być na przykład Peugeot Boxer pierwszej generacji. Przy odrobinie szczęścia można trafić nawet na model po faceliftingu, który miał miejsce w 2002 roku. Poszukać można również bliźniaków tego modelu takich jak Citroen Jumper oraz Fiat Ducato. 

Znaczne większe szanse na samochód dostawczy będziemy mieli gdy zdecydujemy się na zakup kombivana. Dostawczaki takiej wielkości to na przykład Peugeot Partner lub Citroen Berlingo pierwszej generacji, czy też również pochodzące z Francji Renault Kangoo. Dobrą alternatywą jest także Opel Combo C, czyli kompaktowy kombivan powstały na bazie Opla Corsa, którego dziś można również dostać poniżej 10 tysięcy złotych.

Jakie samochody dostawcze do 20 tys. zł?

20 tysięcy złotych to budżet, który będzie w stanie pozwolić firmie zaopatrzyć się w całkiem niezły samochód dostawczy. Na mniej niż kilkunastoletnie egzemplarze trudno jednak liczyć, chyba że chcemy zakupić niewielkiego kombivana.

Gdy dysponujemy kwotą rzędu 20 tysięcy złotych możemy być już praktycznie pewni, że znajdziemy pełnowymiarowe auto dostawcze, które będzie w stanie posłużyć przez 2-3 lata bez konieczności wykonywania bardzo kosztownych napraw. Do takich samochodów należy na przykład rodzina Fiat Ducato/Peugeot Boxer/ Citroen Jumper, a dokładniej druga generacja tych modeli, która zadebiutowała w 2006 roku. Za 20 tysięcy będziemy w stanie kupić egzemplarze z pierwszych lat produkcji.

Niezły jest także wybór aut klasy średniej. Wśród nich znajdziemy na przykład Opla Vivaro pierwszej generacji po faceliftingu z 2006 roku. To samo można powiedzieć o Renault Trafic po tym samej restylizacji. 

Licząc na około 10-letnie auto warto postawić na kombivany takie jak na przykład Peugeot Partner, bądź Volkswagen Caddy.

Jakie samochody dostawcze do 30 tys. zł?

Wiele firm chcąc powiększyć swoją flotę aut dostawczych decyduje się na zakup używanego egzemplarza. Właśnie na taki można liczyć dysponując kwotą 30 tysięcy złotych, W jej wypadku kupno około 10-letniego lub młodszego samochodu dostawczego jest już względnie możliwe. Oczywiście im mniejsze auto na tym młodszego dostawczaka można liczyć.

Gdy interesuje nas zakup możliwie jak najmłodszego auta dostawczego do 30 tysięcy złotych to najlepiej jest kupić kombivana. W tej cenie dostaniemy kilkuletniego Fiata Fiorino, czyli jedno z najmniejszych aut dostawczych dostępnych na rynku. Jedną z opcji jest też Dacia Dokker. Oprócz tego warto zwrócić uwagę na mające po 6-8 lat egzemplarze takich modeli jak Citroen Berlingo, Volkswagen Caddy, czy też Peugeot Partner. 

Jeśli zależy nam na aucie większym to trzeba patrzeć już na mające około 10 lat egzemplarze takich modeli jak na przykład Renault Trafic, Mercedes Vito, Citroen Jumper czy też Fiat Ducato. Z takim budżetem można też znaleźć na przykład Renault Master.

Jakie samochody dostawcze do 40 tys.zł?

Wybór odpowiedniego używanego auta dostawczego potrafi być naprawdę sporym wyzwaniem. Z kwotą 40 tysięcy złotych można już jednak liczyć na całkiem bogaty wybór, gdyż takich aut jest nawet kilka tysięcy w naszym kraju. Jakie samochody dostawcze dostaniemy do 40 tysięcy złotych?

Dysponując kwotą rzędu 40 tysięcy złotych możemy pomyśleć o zakupie mającego mniej niż 10 lat Renault Master. Dotyczy to również rywali tego modelu takich jak Fiat Ducato, Peugeot Expert czy też Citroen Jumper.

Znacznie ciekawszą propozycję mogą jednak stanowić samochody takie jak Renault Trafic czy też Opel Vivaro. Za takie pieniądze jest możliwy zakup tych średniej klasy dostawczaków w wieku około 7-8 lat. Podobnie kształtują się również ceny Fiata Scudo, bądź Peugeota Expert.  

Najmłodsze auta dostawcze do 40 tysięcy złotych nie różnią się zbytnio od tych które zakupimy w cenie do 30 tysięcy złotych. Należą do nich takie auta jak Fiat Fiorino, Peugeot Partner, Dacia Dokker, Citroen Berlingo i tym podobne. Mowa więc o kombivanach, które jednak są dość użyteczne w miastach.

Jakie samochody dostawcze do 50 tys. zł?

Zastanawiasz się jakie auto dostawcze kupić do 50 tysięcy złotych? Taka kwota jest już naprawdę blisko tych, które pozwalają na zakup fabrycznie nowego dostawczaka, Tak naprawdę jeszcze kilka lat temu pozwoliłaby na to, lecz dziś można myśleć jedynie autach używanych. Wśród nich wybór jest jednak naprawdę bogaty. 

50 tysięcy złotych to już naprawdę niezła suma, dzięki której zakup używanego dostawczaka z segmentu E nie będzie większym problemem. Najmłodsze auta dostępne w tej kwocie to jednak przede wszystkim kombivany takie jak Fiat Doblo, Peugeot Partner, Fiat Fiorino, bądź Ford Transit Connect. Za 50 tysięcy złotych bez większych problemów można kupić maksymalnie 4-letnie egzemplarze tych modeli.

Chcąc kupić duże auto dostawcze wybór również jest niezły. Do dyspozycji jest na przykład Ford Transit w wieku około 5-7 lat, Opel Movano z podobnym wiekiem, czy też nieco mniejsze samochody takie jak Renault Trafic. Ciekawą propozycją może być również Renault Master, czyli jedno z najpopularniejszych aut dostawczych w naszym kraju.

Jakie samochody dostawcze do 80 tys. zł?

80 tysięcy złotych to kwota w pełni wystarczająca do zakupu niewielkiego auta dostawczego z nadwoziem typu kombivan w stanie fabrycznym. Może ona jednak pozwolić również na zakup pełnowymiarowego dostawczaka, który na karku będzie miał zaledwie kilka lat. 

Chcąc zakupić nowy samochód dostawczy w kwocie do 80 tysięcy złotych wybór jest całkiem niezły. Dostępne są najmniejsze modele czyli Fiat Fiorino oraz Ford Transit Courier. Nieco większa propozycja to na przykład Renault Express. Tak naprawdę za taką kwotę dostaniemy większość kombivanów dostępnych na rynku. Znalezienie nowego dostawczaka z segmentu D lub E jest jednak trudniejsze.

Licząc na auto większe niż kombivan warto postawić na samochód dostawczy z segmentu D lub E. Taka decyzja oznacza jednak to, że trzeba kupić używany egzemplarz. Przy takiej kwocie możliwości są jednak ograniczone, gdyż co najwyżej da się zakupić 2/3-letni samochód, który będzie w stanie służyć przez długie lata. Modeli, które są szczególne dla tego segmentu już praktycznie nie ma.

Jakie były najlepiej sprzedające się w Polsce auta dostawcze minionego roku?

Auta dostawcze to dość specyficzny rynek, o który walczy znacznie mniejsza ilość producentów niż ma to miejsce w wypadku samochodów osobowych. Widać to nie tylko po tym, ale też po liczbie modeli aut dostawczych, które są dostępne. Dodatkowo bardzo często są to konstrukcje, których okres życia trwa nawet kilkanaście lat przed wprowadzeniem nowej generacji. Które auta są więc najchętniej kupowane w naszym kraju?

Jacy producenci sprzedają swoje auta dostawcze w Polsce?

Na sam start warto zainteresować się tym, którzy producenci oferują swoje dostawcze modele w naszym kraju. Bardzo często jeden model jest sprzedawany przez kilka marek pod różnymi nazwami, co nieco powiększa ilość dostępnych dostawczaków. Na start warto wybrać całą grupę Stellantis. Przedstawiciele tego koncernu na polskim rynku aut dostawczych to Peugeot, Citroen, Fiat oraz Opel. Wspólnie oferują lub będą oferować oni takie modele jak rodzina Boxer/Jumper/Ducato/Movano, a także mniejsze Expert/Jumpy/Scudo/Vivaro. Do tej rodziny należy również dodać Toyotę z jej modelem ProAce. W przeszłości sojusze wyglądały nieco inaczej, gdyż Fiat czy Opel współpracował z Renault. Powstanie Stellantis doprowadziło jednak do końca wszelkich współprac. 

Renault to kolejny producent, który oferuje swe auta dostawcze. Kilka modeli powstaje także przy współpracy z Mercedesem. Oprócz tego dostawczaki są w Polsce sprzedawane przez Mercedesa właśnie, Forda, Volkswagena, a także Iveco, które jako jedyna marka obok Toyoty ma w swej ofercie zaledwie jeden model. 

Jaka wyglądał rynek aut dostawczych w 2021 roku?

Cała branża motoryzacyjna przechodzi aktualnie przez dość spory kryzys, lecz w naszym kraju pod względem sprzedaży aut dostawczych producentom udało się całkiem nieźle odbić. W ciągu całego 2021 roku w naszym kraju wedle danych z CEPiK, czyli Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zarejestrowano dokładnie 73 926 samochodów dostawczych. Jest to wynik lepszy o 23,9% niż w 2020 roku, gdy zarejestrowano 59 648 dostawczaków. 

Jaka marka sprzedała najwięcej aut dostawczych w Polsce w 2021 roku?

Zeszły rok to absolutna dominacja Renault. Francuzi kompletnie zdeklasowali konkurencję sprzedając 14 121 samochodów dostawczych. Dominacja Renault jest na tyle duża, że nie dość, że przebili pułap 10 tysięcy z tak pokaźną nadwyżką, to Francuzom jako jedynym ta sztuka się udała. Nie oznacza to jednak, że nikt się do takiego poziomu nie zbliżył. Mało brakowało Fordowi. Amerykański producent sprzedał bowiem 9 954 auta dostawcze. Podium z kolei uzupełnił włoski Fiat z wynikiem 8 990 sprzedanych samochodów dostawczych. 

Na uwagę zasługuje z kolei zdobywca czwartej pozycji. Jest nim włoskie Iveco. Co ciekawe firma ta oferuje zaledwie jeden model, więc jest to naprawdę dobry wynik. Z wynikiem 6 667 sprzedanych aut Iveco nieznacznie pokonało Mercedesa, który sprzedał 6 375 dostawczaków. Tuż za pierwszą piątką znajdziemy z kolei inną niemiecką marką, a mianowicie Volkswagena z wynikiem 5 242 aut. Dalej mamy Toyotę (5 153 szt.), kolejnych Niemców, czyli Opla (4 422 szt.), a pierwszą dziesiątkę zamykają domowi rywale lidera rynku, czyli Peugeot (4 062 szt.) oraz Citroen (3 150 szt.). 

Jakie modele aut dostawczych były najchętniej kupowane w 2021 roku?

Podobnie jak w wypadku całych marek, tak i w wypadku modeli doszło do francuskiej deklasacji. Renault Master sprzedało się bowiem w nakładzie 10 784 sztuk, co oznacza, że tylko za pomocą tego modelu francuskie Renault byłoby w stanie być producentem z największą liczbą sprzedanych dostawczaków. Druga pozycja należy z kolei do Iveco Daily (6 667 sztuk). Niezły wynik wykręcił także Fiat Ducato, który jest najchętniej kupowaną dostawczą konstrukcją budowaną przez Stellantis. Na Ducato zdecydowano się 5 247 razy. 

Z reszty najlepiej sprzedających się modeli blisko podium znalazł się jedynie Mercedes Sprinter (5 178 szt.). Za nim znajdziemy z kolei Forda Transita (3 345 szt.), Opla Movano (2 816 szt.), Peugeota Boxera (2 670 szt.), Toyotę ProAce City (2 483 szt.), Volkswagena Craftera (2 425 szt.), a także Forda Transit Custom (2 279 szt.).