Ceny popularnych samochodów dostawczych w 2023 roku
Praktycznie wszystkie pojazdy w trakcie ostatniego roku znacząco podrożały, co sprawiło, że coraz więcej Polaków, w tym nawet przedsiębiorców nie ma już tak dużych możliwości zakupowych, jak miało to miejsce jeszcze w ostatnich latach. Ile wynoszą więc ceny popularnych samochodów dostawczych w 2023 roku?
Jakie są najpopularniejsze auta dostawcze w Polsce?
Najlepszym sposobem na określenie tego, które samochody dostawcze są najbardziej popularne w naszym kraju, będzie sprawdzenie danych dotyczących sprzedaży pochodzących z minionego roku. Te raczej nie są zbyt wielkim zaskoczeniem, gdyż od kilku lat w czołówce najchętniej kupowanych samochodów dostawczych w Polsce znajdują się dokładnie te same modele.
Najchętniej kupowanym samochodem dostawczym w 2022 roku było Renault Master. Ten francuski dostawczak ponownie przekroczył 10 000 egzemplarzy sprzedanych w trakcie roku i tym samym zdecydowanie zdeklasował całą konkurencję. Drugie miejsce zajęło z kolei Iveco Daily z wynikiem 7 127 sprzedanych sztuk. Podium uzupełnia Mercedes-Benz Sprinter.
Za podium spotkamy jeszcze takie auta jak na przykład Ford Transit, na którego postawiło 3 146 osób. Piąty jest Fiat Ducato z wynikiem 2 651 egzemplarzy. Pierwszą dziesiątkę uzupełnia Toyota ProAce City (2 233 szt.), Opel Movano (2 154 szt.), Fiat Doblo (2 110 szt.), Volkswagen Crafter (2 103 szt.) oraz Ford Transit Custom (2 039 szt.).
Ceny najpopularniejszych aut dostawczych — czy urosły?
Niestety tak, podwyżki cen dotyczą również aut dostawczych, których ceny netto poszły do góry. Oczywiście podwyżki nie są aż tak drastyczne, gdyż samochody dostawcze zawsze kosztowały raczej znacznie mniej niż samochody osobowe, lecz zakup pojazdu użytkowego mimo wszystko jest teraz większym wyzwaniem dla przedsiębiorców, którzy nie mają aż tak dużych budżetów, jak we wcześniejszych latach.
Cennik Renault Master
Czasy, w których pełnowymiarowego dostawczaka można szukać za nieco więcej niż 100 tysięcy złotych netto, już minęły. Teraz podstawowa wersja Renault Master w najkrótszej konfiguracji z podstawowym silnikiem o mocy 110 koni mechanicznych kosztuje co najmniej 119 500 złotych netto
Chcąc napędu tylnego, trzeba już być gotowym na co najmniej 136 250 złotych, lecz jednocześnie w ten sposób otrzymujemy auto nie w konfiguracji podstawowej, a w L3H2, czyli w wersji znacznie dłuższej oraz podwyższonej, dzięki czemu funkcjonalność takiego Mastera jest dużo wyższa od podstawowej jego odmiany.
Ceny podwozia z napędem na przód zaczynają się za to od 121 050 zł. Gdy mowa o podwoziach z napędem RWD minimalna cena wynosi już 125 800 zł.
Cennik Fiata Ducato
Wzrost cen świetnie widać też na przykładzie Fiata Ducato. W cenniku z poprzedniego roku podstawowa cena za ten samochód wynosiła bowiem 101 500 złotych. Obecnie jest ona prawie o 16 tysięcy złotych wyższa, gdyż Fiat podstawową wersję Ducato wycenia na aż 117 200 złotych. Oczywiście wszystkie podane ceny to ceny netto. W Fiacie Ducato nie ma możliwości wybrania wersji z napędem na tylne koła. Najwyżej wyceniana wersja furgon zaczyna się od 161 800 złotych.
Fiata Ducato można też kupić naturalnie w formie podwozia do zabudowy. W tej konfiguracji auto jest dostępne z tylko przedłużanymi rozstawami osi, a jego cena to 119 900 złotych. Najwięcej kosztuje Duacto L4 z podwójną kabiną Maxi. Podstawowa cena netto takiej wersji wynosi bowiem aż 154 00 złotych netto. Trzeba naturalnie pamiętać, że do tego trzeba jeszcze doliczyć koszt wykonania zabudowy.
Cennik Forda Transita
Ford Transit to zdecydowanie najdroższe auto spośród wszystkich, które sprawdziliśmy. Obecnie Ford jest w trakcie przygotowywania nowych cenników, lecz o tym, jak źle wygląda sytuacja, może nas poinformować na przykład konfigurator. W nim podstawowa wersja dostawczego Transita mająca formę furgonu to koszt rzedu 141 tysięcy złotych. Wynika to jednak z kilku innych rzeczy. Przede wszystkim Transit nie jest już dostępny z bazowym nadwoziem L1H1, a obecna podstawowa wersja to L2H2, przez co naturalnie auto będzie droższe, gdyż jest znacznie większe.