Najchętniej kupowane modele aut dostawczych w 2021 roku

Najchętniej kupowane modele aut dostawczych w 2021 roku

Samochody dostawcze to bardzo ważny element działania wielu firm i przedsiębiorstw znajdujących się na terenie Polski. Z aut tego typu chętnie korzystają firmy budowlane, ale też mniejsze sklepy czy też cukiernie bądź kawiarnie, które używają ich do dostarczania wymaganego zaopatrzenia. Jakie modele i marki królowały na rynku sprzedaży w 2021 roku?

 

Rynek samochodów dostawczych w Polsce w 2021 roku

Branża motoryzacyjna w 2021 roku liczyła na ogromne odrodzenie i odbicie sobie dość słabego liczbowo roku 2020. Apetyty rozbudzone w rekordowym dla praktycznie wszystkich roku 2019 zostały jednak niezaspokojone aż do dziś, gdyż po tym jak pandemia koronawirusa zablokowała sprzedaż branży nie udało się w pełni odrodzić przez kolejny problem jakim są dostawy, a raczej brak dostaw i dostępności półprzewodników, które są integralnym elementem samochodu wyposażonego w elektronikę, czyli każdego dziś produkowanego i sprzedawanego samochodu.

Rok 2021 był jednak mimo wszystko lepszy od poprzedniego. Wedle danych na koniec listopada w Polsce zarejestrowano bowiem 66,5 tysiąca samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej do 3,5 tony, co jest lepszym wynikiem o 28,5% względem analogicznego okresu w roku poprzednim, gdy w ciągu pierwszych 11. miesięcy sprzedano niecałe 52 tysiące samochodów dostawczych.

 

 

Najbardziej popularne marki na rynku aut dostawczych

Auta dostawcze od lat są produkowane przez te same marki i liderzy zazwyczaj się nie zmieniają. W sprzedaży aut tego typu w tym roku królowało Renault, które swoje modele tej klasy oferuje podobnie jak konkurencja od wielu lat, gdyż najstarszy z nich Renault Master dostępny jest aż od lat 80. W czołówce znajdziemy też Forda czy Fiata.

Nieco gorszy wynik w tym roku wyciągnęli inni Francuzi znani z aut dostawczych oraz ich sojusznicy. Zarówno Peugeot, Citroen jak i Opel zazwyczaj ma wyniki znacznie gorsze od Renault i zdarzają się miesiące, w których ci producenci przegrywali nawet z Volkswagenem czy też Toyotą. Taka sytuacja miała miejsce na przykład w listopadzie, gdy Citroen sprzedał zaledwie 200 sztuk aut dostawczych, co oznacza najniższe miejsce z największych producentów, gdyż Francuzi przegrali kolejno z Toyotą (313 szt.), Peugeotem (330 szt.), Mercedesem (410 szt.) czy też właśnie Volkswagenem (435 szt.). Ciekawy przypadek to Iveco, które prowadzi dość nierówną walkę. Włosi w tej klasie mają bowiem jedynie model Daily, który ma jednak wiele konfiguracji, co dało im na przykład piąte miejsce w listopadzie z wynikiem 444 szt.

 

Najbardziej popularne modele aut dostawczych w 2021 roku

Zaskoczeniem nie będzie lider. Jako, że przez cały rok królowało Renault ich model również dość wyraźnie odjechał konkurencji. Topową konstrukcją jest Renault Master, które potrafiło mieć przewagę nawet kilkuset aut miesięcznie nad konkurencją. Dobrze sprzedawało się także Iveco Daily, Fiat Ducato, Opel Movano, Mercedes Sprinter czy też Ford Transit w różnych wielkościach i wariacjach. W miesięcznych czołówkach przewijały się także takie pojazdy jak Toyota PROACE City, Volkswagen Crafter, Peugeot Boxer czy Citroen Berlingo.