rodzaje zabudów

Jakie rodzaje zabudów do samochodów dostawczych są najbardziej poszukiwane?

Jednym ze znaków, które charakteryzują wszystkie samochody dostawcze jest to, że są one dostępne w naprawdę ogromnej liczbie zabudów. W tej kwestii rynek jest naprawdę bogaty i producenci oferują swoje dostawczaki w wielu wersjach, a do tego znaleźć można wiele firm, które specjalizują się w oferowaniu zabudów specjalistycznych. Jakie rodzaje zabudów w samochodach dostawczych są jednak najbardziej poszukiwane?

Jakie są rodzaje zabudów w samochodach dostawczych?

Nie sposób rozpocząć pisania o tym, jakie zabudowy są stosowane w samochodach dostawczych od furgonu. Ten typ dla wielu jest najbardziej typowym dla auta dostawczego i większość samochodów użytkowych kojarzy się właśnie z furgonami. Auto typu furgon to bus transportowy, który składa się z dwóch części.

Z przodu furgonu znajdziemy kabinę pasażerską, w której dostępne są najczęściej trzy miejsca, lecz znajdziemy również furgony dwurzędowe, które mają jednak nieco inną nazwę. Takie pojazdy to bowiem brygadówki. Część pasażerska w furgonie oddzielona jest od bagażowej za pomocą ściany, która czasem wyposażona jest w kratkę lub szybę umożliwiająca spojrzenie na to, co znajduje się w środku przestrzeni transportowej.

Do przestrzeni transportowej w furgonie można się dostać na przykład poprzez drzwi tylne, które są dwuskrzydłowe lub poprzez drzwi boczne, które znajdziemy po jednej albo po dwóch stronach i są one przesuwne, gdyż w ten sposób zapewniają one najwygodniejszy dostęp do ładunku.

Po furgonie warto wspomnieć o kontenerach. Dostawcze auta typu kontener za przestrzenią pasażerską zamiast sporej przestrzeni posiadają po prostu zamontowany specjalny kontener, w którym przewozi się na przykład trudne w załadunku przedmioty.

Innym typem są samochody skrzyniowe. Je można podzielić na dwa typy, czyli najzwyczajniejsze auta z nadwoziem skrzyniowym oraz wywrotki. Różnią się one przed wszystkim tym, że w wywrotkach skrzynia jest wyposażona w mechanizm, który umożliwia jej przechylenie wraz z otwarciem tylnej klapy i tym samym pozwala na łatwy rozładunek tego, co znajdowało się w skrzyni.

Samochody skrzyniowe można w bardzo prosty sposób opisać. Wyglądają one bowiem nieco jak znacznie powiększone pickupy, w których konstrukcja skrzyni nie jest zintegrowana za pomocą kolorowego nadwozia z kabiną pasażerską.

Oprócz tego znajdziemy wiele zabudów specjalistycznych. Te zazwyczaj są wykonywane przez firmy, które się w tym specjalizują i są w stanie zaoferować swoim klientom dowolną modyfikację samochodu dostawczego. Bazą dużej części aut dostawczych, które zostały wyposażone w zabudowę specjalistyczną są furgony bądź auta sprzedawane w formie kabiny z podwoziem przeznaczonym do zabudowy w tylnej części.

Dobre przykłady zabudów specjalistycznych to na przykład izotermy, czy też chłodnie. Izotermy służą do produktów, które muszą być przewożone w temperaturze od 0 do kilku stopni. Chłodnie z kolei pozwalają na to, by w przestrzeni ładunkowej panowała temperatura rzędu nawet -20 stopni Celsjusza. Inne rodzaje zabudów specjalistycznych to na przykład ambulansy, pojazdy kurierskie, a samochody dostawcze służą również do tworzenia między innymi food trucków czy nawet kamperów.

Który rodzaj zabudowy jest najbardziej poszukiwany w samochodach dostawczych?

Oczywiście najpopularniejsze na rynku wtórnym, a także w salonach są samochody dostawcze typu furgon. Wynika to z ogromnej uniwersalności tego rodzaju nadwozia. Dobrze sprawdzi się ono na przykład do przewozu towarów, z jego pomocą można stworzyć na przykład chłodnie, ambulans, pojazd kurierski, a nawet i kampera. Oprócz tego zazwyczaj furgony są najtańsze.

Po pojazdach typu furgon w salonach największym wzięciem cieszą się auta w formie podwozia do zabudowy. Podobnie jak furgony oferują one ogromną uniwersalność, gdyż z ich pomocą można stworzyć auto o naprawdę specyficznym przeznaczeniu. Jako ostatni popularny rodzaj zabudowy samochodu dostawczego należy wymienić zabudowę skrzyniową. Jest ona dość tania, prosta w użyciu i świetnie sprawdza się przy niewymagających ładunkach.