Dostawcze samochody skrzyniowe z wywrotką czy bez?
Ile jest różnych typów furgonetek? Od wywrotek po transportowe skrzynie, od modeli niskopodłogowych po oferty specjalnych zabudów. Wybór samochodu dostawczego dla branży budowlanej jest istotny. Furgon, skrzynia z plandeką lub bez, czy wywrotka? Zabudowa to jedna z wielu kwestii istotnych dla firmy budowlanej. Liczy się także rodzaj napędu, choć niektóre firmy budowlane wybierają samochody dostawcze z napędem na przód, to jednak zdecydowana większość pracujących pojazdów na budowie ma napęd na tył. Oczywiście na budowę wybierana jest zabudowa z wywrotką. Ułatwia to zdecydowanie przewóz i rozładunek materiałów sypkich, gdyż sama skrzynia nie jest przyjazna rozładunkom.
Wywrotki to używane w branży budowlanej samochody dostawcze, które mają siłownik hydrauliczny pod skrzynią ładunkową do wyrzucania materiałów przez klapę na zawiasach z tyłu lub z boku nadwozia. Typowe skrzyniowe samochody dostawcze podobnie jak wywrotki, mają burty z boku na zawiasach. Umożliwia to niezwykle łatwy dostęp do skrzyni ładunkowej. Są często używane przez ogrodników, którzy muszą rozładować maszyny, ale także przez branżę budowlaną, która chce mieć możliwość umieszczania palet z boku. Niestety tu nie ma możliwości samowyładowczych.
Wywrotki to solidne pojazdy, które często mają wiele napędzanych osi (4x4), co oznacza, że ich ładowność może nie jest większa lecz na pewno mobilność w trudnym terenie na pewno tak. Więcej osi napędzanych zapewnia lepszą przyczepność na luźnych nawierzchniach. Wywrotki są dostępne w różnych wersjach i rozmiarach, takich jak wywrotka tylnozsypowa i wywrotka trójstronna. Ta ostatnia może być otwierana z 3 stron, co umożliwia rozładunek pojazdu z tyłu i z boków. Samochody z nadwoziem skrzyniowym służą głównie do transportu ładunków zarówno przewożonych luzem jak i umieszczonych różnych opakowaniach często umieszczonych na paletach.