Opis modelu Renault Kangoo
Ten dostawczo osobowy samochód marki Renault produkowany jest od roku 1997. W tym roku wprowadzono kolejną jego, już trzecią generację. Renault Kangoo powstał na podstawie prototypu o nazwie Pangea, a wnętrze zostało zaprojektowane zgodnie z innymi modelami tej marki z tego okresu. Dla bezpieczeństwa auto miało wiele aktywnych elementów i części mechanicznych. Kangoo w wersji dostawczej miało drzwi z jednej strony i dzielone drzwi tylne lub klapę. Dostępna była wersja wydłużona jak i z napędem na obie osie, która miała podwyższony o 18 cm prześwit oraz plastikowe nakładki na nadkola, progi i zderzaki.
Kangoo I w roku 2003 przeszedł modernizacje nadwozia, która zupełnie odmieniła ten model. Mamy dzieloną osłonę chłodnicy i zaokrąglone reflektory oraz inny układ lamp z tyłu. Kolejna zmiana, dwa lata później to zderzaki w kolorze nadwozia i uwypuklone elementy. Te samochody dostawcze w pierwszym wydaniu miały łącznie ponad 10 wersji silników od pojemności 1,2 do 1,9 litra.
Renault Kangoo II powstał w roku 2007 i miał za zadanie kontynuować popularność pierwszej edycji. Słuchając klientów wydłużono nadwozie i nieco poszerzono. Zmiany miały wpłynąć na ilość miejsca kierowcy i pasażera, a dodatkowo wnętrze miało bardziej przypominać wersje osobową. Po liftingu w roku 2013 zmianom uległy reflektory, zderzak i gril. Całość miała przypominać inne konstrukcje i w związku z tym błotniki, lampy zostały nieco zmienione, a wnętrze otrzymało inne kolory. Do gamy silników dołączył silnik z turbodoładowaniem o mocy 120 KM.
Ta generacja miała trzy warianty długości nadwozia, z czego dostawcze otrzymały przydomek Express. Powstała wielokolorowa odmiana o nazwie Be Bop, gdzie możliwe było odsłonięcie części dachu nad pasażerami. Niestety ta opcja nie zyskała popularności. Rok 2010 to Kangoo Maxi o wydłużonym rozstawie osi. Druga generacja miała łącznie aż 9 odmian wyposażenia i 9 silników, lecz już jedynie o pojemnościach 1,5 i 1,6 litra.
Rok 2011 to elektryczne Kangoo o nazwie Renault Kangoo Z.E.. Auto z zewnątrz nie różniło się specjalnie od wersji spalinowej i warto dodać, że w roku 2020 było najbardziej popularnym małym modelem elektrycznego samochodu dostawczego na naszym kontynencie. Oferowało zasięg 170 kilometrów.
Rok temu zaoferowano III generację tego dostawczaka. Ta wersja powstała na nowej platformie CMF i zyskała szersze nadwozie a także większy rozstaw osi. Zmiana proporcji spowodowała, że powstała inna linia maski, a nadkola zrobiły się obłe. Przód zyskał optycznie, podobny jest do innych modeli osobowych marki Renault. Kabina pasażerska także została zmieniona i jest bardzo podobna do Renault Clio. Wewnątrz mamy ekran multimedialny umiejscowiony centralnie i dwukolorowe wykończenia. Auto zyskało nie tylko miejsce dla kierowcy, ale i sporo schowków.
Renault Kangoo spalanie i silniki
Dostępne w ofercie z modelem Kangoo są 4 silniki, dwa 1,3l oraz dwa o pojemności 1,5 litra. Te mniejsze to benzynowe o mocy 100 oraz 130 KM, a diesle mają moc 75 i 95 KM. Wszystkie spełniają normy Euro 6 i są możliwe jedynie w połączeniu z ręczną skrzynią biegów (6 stopniową). Benzynowe spalają średnio ok. 6,5 litra na 100 km, a diesel 4,8-5,3l/100 km.
Renault Kangoo wymiary
Auto ma wymiary 4486x1864x2159 mm (długość/wysokość/szerokość z lustarkami) i oferuje ładowność rzędu 600 kg lub 800, gdy wybierzemy wersję o zwiększonej ładowności. Pojemność przestrzeni towarowej/bagażowej wynosi od 770 do 1880 litrów.
Renault Kangoo opinie
Ogólnie ten model chwalony jest za dobre wyposażenie oferowane w standardzie, sporo miejsca dla pasażerów w wersji osobowej i duża powierzchnia w przedziale towarowym w przypadku dostawczego Maxi. Wnętrze jest zaskakująco ciche.
Niestety konkurencja ma większą ładowność, jak i lepiej odbierane kolory wnętrza. Przy tak dużej konkurencji o wyborze decydują właśnie takie detale jak dopracowana, lub nie kolorystyka tapicerki, użyte materiały. Renault wyciąga wnioski, lecz niestety powoli. Tak było z najkrótszą wersją Compact, która znikła z oferty, teraz ciekawe jak długo będzie trwało zanim dostosuje wnętrze do oczekiwań klientów. Bo choć jest w nim sporo miejsca, to nie każdemu odpowiada dobór i układ. Na plus rozwijany model elektryczny jak i pojawienie się turbo diesla w ofercie.
Chociaż przywykło się narzekać na francuskie samochody, w tym na markę Renault to te czasy już minęły. Trwałosć Kangoo jest na dobrym poziomie, niezawodność także. Świadczy o tym dobitnie niekwestionowana pozycja lidera Kangoo w tej klasie, choć trzeba przyznać, że drobiazgi potrafią często zakłócić przyjemność z użytkowania. Zdarzaj się problemy z niedopasowaną tapicerką, sporadycznie problemy z przesuwanymi drzwiami, ale patrząc obiektywnie jakie auto nie ma problemów, tych drobnych, które nie są drogie i problematyczne w usunięciu, lecz denerwują.
Renault Kangoo cena
Cena Renault Kangoo przy silniku 1,2 100 KM kształtuje się na poziomie 74 500 zł, mocniejsza wersja to koszt 78 000 zł. Za diesla trzeba zapłacić odpowiednio 80 000 i 81 000 zł, przy czym są to ceny netto za wersję Pack Clim