Nowe normy emisji spalin w samochodach dostawczych

Nowe normy emisji spalin w samochodach dostawczych

Euro 6 to najnowsza i najsurowsza norma emisji spalin, którą muszą spełnić wszystkie samochody dostawcze z silnikiem Diesla, aby móc podróżować bez ograniczeń w centrach miast. Powodem, dla którego furgonetki z silnikiem Diesla muszą przejść ten najnowszy i najbardziej rygorystyczny test, podczas gdy większość furgonów benzynowych musi tylko spełnić wcześniejszą normę Euro 4, jest to, że silniki wysokoprężne zostały uznane za szkodliwe ze względu na ich większą toksyczność i szkodliwe emisje tlenków azotu. Każdy nowy samochód dostawczy sprzedawany od września 2016 r. musi spełniać normę Euro 6, więc nie musisz się martwić. Ale pamiętaj o tym, przy wyborze używanego auta. Zwracaj uwagę na roczniki kupowanych samochodów przy przeglądaniu ofert na portalach zawierających ogłoszenia motoryzacyjne.

Podczas gdy furgonetki benzynowe nie są tak popularne jak diesle, głównie dzięki temu, że silnik wysokoprężny jest znacznie bardziej efektywny, jeśli chodzi o przenoszenie ciężkiego pojazdu, może to być decydujące dla kierowców furgonetek szukających tańszego sposobu na spełnienie wymagań ograniczenia.

Limity emisji nałożone przez przepisy Euro 6 zwykle wymagają oczyszczenia gazów z silnika przed ich uwolnieniem z układu wydechowego. Kosztem czystszego powietrza jest to, że furgonetki mogą być droższe, mają gorszą oszczędność paliwa lub wymagają uzupełniania dodatków, dlatego przepisy były potrzebne, aby zmusić producentów do włączenia ich do swoich pojazdów. Istnieją trzy główne rodzaje oczyszczania spalin, które stosuje się w celu ograniczenia zanieczyszczeń spalin:

  • AdBlue to dodatek, który miesza się ze spalinami i reaguje z toksycznymi emisjami, zamieniając je w nieszkodliwą wodę i azot;
  • Recyrkulacja spalin polegająca na ponownym spalaniu spalin w silniku w celu wyeliminowania bardziej szkodliwych związków;
  • Filtr cząstek stałych, który zatrzymuje cząstki i spala je, gdy spaliny osiągają wysoką temperaturę (na przykład przy prędkościach autostradowych).

Najłatwiej jest po prostu kupić furgonetkę, która została zbudowana po wprowadzeniu normy Euro 6 dla furgonetek we wrześniu 2016 r.