Nowy VW Crafter

Nowy VW Crafter

Nowy VW Crafter

Volkswagen Crafter to samochód dostawczy klasy wyższej o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 ton. Produkowany od 2006 roku, a od 2016 roku produkowana jest druga generacja modelu. Powstał w ramach współpracy koncernu Volkswagen z koncernem Daimler. Jego bliźniak to Mercedes-Benz Sprinter II. Zresztą to widać,  że oba te samochody dostawcze wyszły spod jednej kreski.

Zewnętrznie zmieniła się tylko atrapa chłodnicy, została głównie powiększona. We wnętrzu mamy lepszej jakości materiały i nowe zegary - ogólnie deska rozdzielcza przeszła zmiany. Jednak największe zmiany dotyczą silnika. Mamy motory z systemem bezpośredniego wtrysku (Common Rail) o niskim zużyciu paliwa. Przez to Crafter stał się oszczędny a także zdecydowanie mocniejszy. Nowe silniki to diesle 2,0 TDI o mocach 109 KM, 136 KM i 163 KM. Crafter z najsłabszym silnikiem zużywa średnio 7,9 l oleju napędowego na każde 100 km.

vw crafter

Volkswagen Crafter jest oferowany w wersji furgon z różnymi rozstawami osi i z czterema różnymi długościami przedziału ładunkowego oraz dwoma wariantami wysokości dachu. Mamy też wersję do przewozu osób i wersję skrzyniową z pojedynczą i podwójną kabiną kierowcy. Oczywiście obecne są podwozia niezabudowane, przygotowane pod specjalistyczne rodzaje pojazdu.

Man TGE i Mercedes Sprinter są głównymi rywalami Craftera. Tak jak Ford Transit , Citroen Relay , Peugeot Boxer , Fiat Ducato , Renault Master i Vauxhall Movano . Chociaż Crafter nie odnotował sprzedaży na takim poziomie, jak niektóre z nich, istnieją ku temu powody, by obecny model zwiększył swoją popularność.

Większość modeli to napęd na przednie koła. W niektórych dostępny jest napęd na cztery koła 4Motion. Napęd na tylne koła jest oferowany w wersji z jednym i dwoma kołami, ten ostatni jest standardem w wersjach pięciotonowych. Silnik jest montowany poprzecznie w wersjach z napędem przednim i na cztery koła, wzdłużnie w RWD. Sześciobiegowa manualna i ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów są oferowane we wszystkich układach napędu.