Samochody dostawcze nowe i używane

Mitsubishi Canter

Mitsubishi Canter - dostawcze używane i nowe, najlepsze oferty sprzedaży dostępne od ręki z salonów, komisów

Mitsubishi jak doskonale wiadomo to przedsiębiorstwo, które działa na naprawdę wielu płaszczyznach. Koncern ten zajmuje się nawet produkcją pojazdów wojskowych czy też samolotów, a auta osobowe to jedynie ułamek działalności. Podobnie jest z samochodami dostawczymi. Jednym z przedstawicieli tej ostatniej działalności jest samochód jakim jest Mitsubishi Canter. 

Mitsubishi Canter – historia modelu

Mitsubishi Canter to model, który zaliczamy do segmentu lekkich pojazdów użytkowych. Jego nazwa pochodzi od angielskiej nazwy jednego z chodów konia. Po raz pierwszy model jakim jest Mitsubishi Canter powstał w roku 1963. Otrzymał on kod T720 i był następcą auta z oznaczeniem T710. Auto miało ładowność rzędu dwóch ton. Druga generacja zadebiutowała już pięć lat po premierze pierwszej i miało to miejsce w 1968 roku. Auto mogło mieć krótki lub długi rozstaw osi, dzięki czemu było ono uniwersalne. Canter T90, bo tak oznaczono drugą generację mógł mieć silniki zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne. 

Następca T90 otrzymał oznaczenie t200. Powstał on w latach 70 i niewiele zmienił się względem poprzednika. Największą nowością wizualną był nieco zmieniony kształt atrapy chłodnicy w przedniej części auta. Sporą zmianą była czwarta generacja. Wprowadziła ona szerokie kabiny, a do tego przy niektórych w opcjonalnym wyposażeniu można było znaleźć wspomaganie kierownicy, co było ogromnym ułatwieniem w prowadzeniu naprawdę ciężkich samochodów dostawczych. 

Piąta generacja została wprowadzona na rynek kilka lat po czwartej i miało to miejsce w roku 1985. Samochód wydawał się znacznie mniejszy od poprzedniego przez inny styl wizualny. Auto sprzedawano w wielu odmianach DMC, która w Europie mogła wynosić 3.5, 6, lub 7.5 tony. W zakresie jednostek napędowych korzystano z silników wysokoprężnych. 

Szósta generacja Cantera w Europie pojawiła się w roku 1996, czyli trzy lata po debiucie w rodzimej dla Mitsubishi Japonii. Auto ponownie było dostępne z podobnym zakresem Dopuszczalnej Masy Całkowitej. Największe zmiany zaszły w siódmej generacji. Ta zadebiutowała w roku 2002 w Japonii, a w Europie miało to miejsce trzy lata później. Ostatecznie nazwa została zmieniona na Fuso Canter, gdyż produkcją zajęła się inna firma z koncernu Mitsubishi, czyli Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation. Ponadto zmienił się design na znacząco bardziej nowoczesny poprzez upodobnienie samochodu do aut ciężarowych. 

Obecnie produkowana jest szósta generacja modelu, która zadebiutowała na Starym Kontynencie dwa lata po rynkowym debiucie w Japonii. Do Europy Fuso Canter ósmej generacji trafił w 2012 roku i jest również następcą Mercedesa Vario. Auto może mieć wąską lub szeroką kabinę. Jego DMC to z kolei 3.5, 6, 6.5, 7.5 lub 8.55 tony. 

Mitsubishi Canter – dane technicznie

Aktualnie w Europie oferowany Canter może być zakupiony w trzech rozmiarach długości. Pierwsza to 4640 milimetrów z rozstawem osi rzędu 2500 milimetrów. Opcja pośrednia to auto długie na 4990 mm przy rozstawie osi wynoszącym 2800 milimetrów. Najdłuższa wersja jest już całkiem spora, gdyż mierzy 5790 mm, a jej rozstaw osi to 3400 milimetrów. Szerokość to 1700 milimetrów, a wysokość sięga 2105 milimetrów. Masa własna wynosi za to niecałe dwie tony. W opcjach z DMC do 3.5 tony ładowność to więc około 1,5 tony. 

Dostępne są również jeszcze większe wersje. W konfiguracji 7C15 Canter może być długi na 5215, 5940, 6690 lub nawet 7190 milimetrów. Rozstaw osi to kolejno 2800, 3400, 3850, a także 4300 milimetrów. W tej konfiguracji rośnie szerokość do poziomu 2025 lub 2135 milimetrów, a wysokość sięga 2225 milimetrów. 

Mitsubishi Canter – silniki

Podstawowa jednostka w Mitsubishi Canter to 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 3.0 litra. Jego moc wynosi 130 koni mechanicznych, a moment obrotowy sięga 350 niutonometrów. Jednostka ta jest połączona z manualną 5-biegową skrzynią. Dostępna jest też mocniejsza wersja tego silnika. Wtedy zapewnia on kierowcy moc maksymalną wynosząca 150 koni mechanicznych oraz 400 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego.