Samochody dostawcze nowe i używane

Ford Transit Connect

Ford Transit Connect - dostawcze używane i nowe, najlepsze oferty sprzedaży dostępne od ręki z salonów, komisów

Rodzina samochodów dostawczych Forda w Europie jest kompletna i zawiera w sobie dostawczaki z wszystkich najważniejszych segmentów. Ich elementem wspólnym jest człon Transit w nazwie, który pochodzi od najdłużej oferowanego lekkiego samochodu użytkowego amerykańskiej marki, czyli Forda Transita. Ford Transit Connect jest z kolei kompaktowym kombivanem, który obecny na rynku jest od 2002 roku. 

Ford Transit Connect – historia modelu

Sama nazwa auta pochodzi od Forda Transita. Aktualnie jest samochód dostawczy klasy wyższej, lecz w latach 1953-2012 był to dostawczak klasy średniej, który jest jednym z najdłużej nieprzerwanie sprzedawanych samochodów dostawczych na całym świecie. W zakresie kombivanów z kolei Ford na przełomie XX i XXI wieku posiadał dość pokracznie wyglądające konstrukcje, które były oparte kolejno na modelu Fiesta w przypadku auta z segmentu B i Escort, gdy mowa o kompaktowym kombivanie. 

Z racji na to, że auta dostawcze oparte na zwykłych hatchback nie są raczej zbyt funkcjonalne w przeciwieństwie do pojazdów zaprojektowanych specjalnie z myślą o tym Ford uznał, że pora zastąpić wysłużone kombivany. W tym celu stworzony został Ford Transit Connect, który zastąpił zarówno miejskiego Couriera, jak i kompaktowego Expressa. 

Kompaktowy kombivan jakim jest Ford Transit Connect zadebiutował w roku 2002 będąc rywalem dla Renault Kangoo, Fiata Doblo czy też Peugeota Partner. Korzystał on z płyty podłogowej Ford C170, którą współdzieli z Fordem Focus. W przeciwieństwie do swych poprzedników nie był on jednak hatchbackiem z dospawaną przestrzenią ładunkową z tyłu. Auto oferowane było w latach 2002-2013, gdy doczekało się swojego następcy. 

Druga generacja Forda Transit Connect zadebiutowała w roku 2012, a jej produkcję rozpoczęto rok później. Sama premiera miała miejsce dokładnie we wrześniu 2012 roku. Ford przy projektowaniu tego samochodu postawił na swój sprawdzony język stylistyczny o nazwie "Kinetic Design". Do jego powstania posłużyła platforma C1 z Forda Focusa, czy też C-Max i auto to zostało zaprojektowane od zera. 

Na dobrym poziomie stało przede wszystkim bezpieczeństwo kombivana, gdyż ten został nagrodzony w 2014 roku nagrodą Best in Class od Euro NCAP. Jest to tytuł dla najbezpieczniejszego pojazdu w danej klasie. Samochód doczekał się jednego liftingu w roku 2017, który zmienił przede wszystkim kształt przodu poprzez przeniesienie wyżej atrapy chłodnicy i stworzenie kompletnie nowego przedniego zderzaka. Produkcja zakończyła się za to w roku 2022. 

Trzecia generacja to ponownie całkowicie nowa konstrukcja. Nie jest ona jednak samodzielna. Ford zawiązał bowiem współpracę z Volkswagenem w ramach której między innymi Volkswagen Caddy posłużył jako baza do auta dostawczego Amerykanów. Z tego powodu Transit Connect będzie konstruowany w Poznaniu, gdzie mieszczą się zakłady Volkswagena. 

Ford Transit Connect – dane techniczne

Kompaktowy kombivan trzeciej generacji dostępny jest w dwóch wariantach długości. Podstawowe wymiary Forda Transit Connect to długość rzędu 4501 milimetrów przy rozstawie osi wynoszącym 2755 milimetrów. Szerokość to dokładnie 1855 milimetrów, a wysokość sięga 1797 milimetrów. Przedłużona wersja Forda Transit Connect mierzy za to 4853 milimetrów, a rozstaw osi to 2970 milimetrów. 

Ford Transit Connect – silniki

Pod maską Forda Transit Connect nowej generacji spotkać można trzy silniki. W zasadzie są to dwie jednostki napędowe, lecz silnik wysokoprężny występuje w dwóch różnych odmianach mocowych. Dostępny jest między innymi benzynowy silnik 1.5 EcoBoost generujący 115 koni mechanicznych. Spośród silników wysokoprężnych Ford postawił na jednostkę 2.0 EcoBlue o mocy 110 lub 120 koni mechanicznych. 

Ford Transit Connect – ceny

Nowa generacja Forda Transit Connect dopiero powoli wchodzi do salonów. Nie są znane jeszcze jej dokładne ceny, gdyż cennik Forda jest dopiero w opracowaniu. Chcąc zakupić takie auto prosto z salonu trzeba liczyć na pozostałe egzemplarze z poprzedniej generacji. Kosztują one nawet do 150 tysięcy złotych. Za auta używane z kolei trzeba płacić do około 110 tysięcy złotych.