Samochody dostawcze nowe i używane

Renault Premium

Renault Premium - dostawcze używane i nowe, najlepsze oferty sprzedaży dostępne od ręki z salonów, komisów

Renault Trucks to jeden z ważniejszych producentów wchodzących w skład grupy Volvo, ale też na samym rynku samochodów ciężarowych. Pod różnymi formami istnieje on aż do XIX wieku i od lat wypuszcza na rynek dość popularne samochody ciężarowe. Jednym z takich modeli było Renault Premium, które może pochwalić się naprawdę unikalną konstrukcją. 

Renault Trucks – historia

Zanim o Renault Premium warto rozpocząć od historii całej marki Renault Trucks. Firma ta powstała w roku 1894. Wtedy Marius Berliet w Lyonie zaprojektował swój pierwszy silnik oraz pojazd. W roku 1906 zdołał z kolei stworzyć pierwszą ciężarówkę. W tym samym czasie Louis Renault produkował pierwsze auta dostawcze, a nawet i prototyp autobusu miejskiego. Rozwój produkcji rozpoczął się w latach 1914-1918. Miało to miejsce niestety z dość smutnego powodu jakim była wojna. Renault wyprodukowało między innymi 600 taksówek, które miały kluczowy wpływ na bitwę pod Marną. Po I Wojnie Louis Renault i Marius Berliet zaczęli dywersyfikować ofertę. 

Pod marką Renault powstawały między innymi czołgi, ale też auta osobowe, czy też pierwszy ciągnik drogowy. Kolejny ważnym etapem w historii Renault Trucks były lata po zakończeniu II Wojny Światowej. W 1955 roku powstała spółka z połączenia przedsiębiorstw Saviem oraz Latil. Następnie grupa Renault przejęła w roku 1975 spółkę Berliet. Saviem i Berliet połączono i w ten sposób powstało Renault Vehicules Industriels. 

RVI w 1990 zdołało przejąć w całości firmę Mac Trucks, a w kolejnych latach kupiono też czeską fabrykę autobusów. Ta część działalności jest już jednak nieobecna. W 1999 roku bowiem dział ten odłączył się od RVI i trafił pod koncern Fiat-Iveco. Sama grupa RVI w końcu też została przejęta. Doszło do tego w roku 2001. Wtedy wykupiło ją Volvo AB i rok później przekształciło w Renault Trucks. 

Renault Premium – historia

Renault Premium to ciężarówka, która powstała jeszcze za czasów działania Renault Vehicules Industriels. Był to naprawdę nietypowy samochód ciężarowy. Auta te plasują się w segmencie średnich i ciężkich ciężarówek. Znacznie lepiej sprawdzały się na trasach średniej długości, lecz Renault Premium wykorzystywano także do transportu długodystansowego. 

Premium było dość nietypowe. Ciężarówka ta bowiem miała kabinę, która była znacznie węższa od typowego samochodu ciężarowego. Mówiono wręcz, że bliżej temu do ciężarówki dystrybucyjnej. Mimo tego nadawała się ona na długie trasy. Premium z tego powodu nazywano czasem ciężarówką mieszaną. 

W pierwszych latach model ten oferowano głównie ze słabymi silnikami o mocy do 392 koni mechanicznych. W roku 1999 wprowadzono do gamy kabin innowację o nazwie Single. Była to kabina przeznaczona tylko dla kierowcy bez miejsca dla pasażera. Podłoga była tam zrównana z wysokością tunelu silnika, a leżanka miała aż 83 centymetry szerokości. Co ciekawe mogła ona też być użyta przez pasażera w podróży. Miała bowiem wbudowany biodrowy pas bezpieczeństwa. 

W 2005 roku zadebiutowała druga generacja tego modelu. Była ona przygotowana już przez Volvo AB. Po pierwsze z zewnątrz samochód znacząco unowocześniono. Pod maskę trafiły z kolei silniki Volvo. Znacząco bardziej nowocześnie i przede wszystkim ładniej prezentowało się wnętrze. W tej formie z mniejszymi zmianami auto produkowano do roku 2014. Wtedy porzucono koncepcję ciężarówki z mieszaną kabiną i postawiono na typowe konstrukcje o szerokich wymiarach.

Renault Premium – silniki

Od 2005 roku pod maską Renault Premium pracowały jednostki od Volvo. Wpierw oznaczano je jako DXi 11 następnie jako Volvo 11. Ich wprowadzenie było spowodowane nowymi normami emisji spalin. Wszystkie z nich miały pojemność 10.8 litra. Z AdBlue spełniały one normy Euro 4 oraz Euro 5.  Dostępne były warianty 370, 410 oraz 450. Ich oznaczenia odpowiadały przybliżonej mocy, więc Renault Premium mogło nieźle sobie radzić nawet w transporcie długodystansowym. Działały one wraz ze skrzynią Optidriver+, która była de facto pochodzącym od Volvo I-Shiftem. Dźwignia tej skrzyni co ciekawe była umieszczona zaraz przy kierownicy, zamiast wystawać z podłogi.