Samochody ciężarowe nowe i używane

Ciężarowe Scania

Szukasz samochodów ciężarowych Scania? Sprawdź dostępne ogłoszenia ciężarowych Scania

Scania R 410 Ciężarowe 2015

Scania R 410

Immobilizer , Centralny zamek , Tachograf ...
faktura VAT
94.200 PLNnetto
Europejskie Centrum Remarketingu Sp. z o.o.
location_on

Komorniki

Scania R 410 Ciężarowe 2015

Scania R 410

Immobilizer , Centralny zamek , Kabina sypialna , Tachograf ...
faktura VAT
91.100 PLNnetto
Europejskie Centrum Remarketingu Sp. z o.o.
location_on

Komorniki

Scania 124L 420 6x2 Retarder HDS FASSI F170 Budowlanka Ciężarowe 2001Zawiera wideo

Scania 124L 420 6x2 Retarder HDS FASSI F170 Budowlanka

Abs , Immobilizer , Centralny zamek , Elektryczne szyby ...
faktura VATdo negocjacji
88.000 PLNnetto
PPHU Duet Duda Grzegorz
location_on

Widełki

Scania R450 Ciężarowe 2019

Scania R450

faktura VAT
249.631 PLNnetto
Europejskie Centrum Remarketingu Sp. z o.o.
location_on

Komorniki

Scania R500 6x2 Hydraulika DMC 70 TON Retarder Salon Polska Super Stan Ciężarowe 2019

Scania R500 6x2 Hydraulika DMC 70 TON Retarder Salon Polska Super Stan

faktura VATdo negocjacji
349.000 PLNbrutto
TOM-TRANS
location_on

Daleszyce

Scania P 230 Euro 5 kotener 18 palet winda klapa Poduszki   sprowadzony Ciężarowe 2012

Scania P 230 Euro 5 kotener 18 palet winda klapa Poduszki sprowadzony

Abs , Immobilizer , Centralny zamek , Elektryczne szyby ...
faktura VATdo negocjacji
99.000 PLNnetto
KATDAR
location_on

Góra Kalwaria

Scania P230 euro 5 kontener 19 palet Winda klapa sprowadzony Ciężarowe 2011

Scania P230 euro 5 kontener 19 palet Winda klapa sprowadzony

Abs , Immobilizer , Centralny zamek , Elektryczne szyby ...
faktura VATdo negocjacji
103.000 PLNnetto
KATDAR
location_on

Góra Kalwaria

Scania SCANIA P 400 Chłodnia Pełny Serwis ASO Sprowadzony Ciężarowe 2010

Scania SCANIA P 400 Chłodnia Pełny Serwis ASO Sprowadzony

Abs , Immobilizer , Centralny zamek , Elektryczne szyby ...
faktura VATdo negocjacji
99.000 PLNnetto
SP TRANS SŁAWOMIR PIETRASZKO
location_on

Łazy

Scania R450 Ciężarowe 2020

Scania R450

Abs , Tachograf ...
faktura VAT
296.757 PLNnetto
PKO LEASING S.A
location_on

Grójec

Scania G Inny 2000

Scania G

105.000 PLNbrutto
Bartosz Indyk
location_on

Babica

Scania P 230 Chłodnia Sprowadzona Carrier Supra 950mt Ciężarowe 2008

Scania P 230 Chłodnia Sprowadzona Carrier Supra 950mt

Abs , Immobilizer , Elektryczne szyby , Elektrycznie ustawiane lusterka ...
faktura VATdo negocjacji
87.000 PLNnetto
SP TRANS SŁAWOMIR PIETRASZKO
location_on

Łazy

Scania R450 E 6 Standard Baki 1500L Retarder ACC Jak Z Fabryki Ciężarowe 2018

Scania R450 E 6 Standard Baki 1500L Retarder ACC Jak Z Fabryki

faktura VATdo negocjacji
239.500 PLNbrutto
TOM-TRANS
location_on

Daleszyce

Scania s450 Ciężarowe 2020

Scania s450

Abs , Blokada skrzyni biegow , Immobilizer , Centralny zamek ...
faktura VATdo negocjacji
95.000 EURnetto
Auto-Sprzedaż Euro-Car s.c. T. Gajewski, Z. Szczygieł
location_on

Janów Lubelski

Scania R 450 Topline E6 4x2 Retarder Klima Postojowa Ciężarowe 2014Zawiera wideo

Scania R 450 Topline E6 4x2 Retarder Klima Postojowa

Abs , Immobilizer , Centralny zamek , Elektryczne szyby ...
faktura VAT
157.000 PLNnetto
PPHU Duet Duda Grzegorz
location_on

Widełki

Scania P440  3 osie   podnoszone skrętna Euro 5 chłodnia 21 pal winda Ciężarowe 2013

Scania P440 3 osie podnoszone skrętna Euro 5 chłodnia 21 pal winda

Abs , Immobilizer , Centralny zamek , Elektryczne szyby ...
faktura VATdo negocjacji
145.000 PLNnetto
KATDAR
location_on

Góra Kalwaria

Scania P 280 N321 EURO 5 Hakowiec Hak 4x2 SKIBICKI Ciężarowe 2013Zawiera wideo

Scania P 280 N321 EURO 5 Hakowiec Hak 4x2 SKIBICKI

Abs , Immobilizer , Centralny zamek , Elektryczne szyby ...
faktura VAT
198.000 PLNnetto
PPHU Duet Duda Grzegorz
location_on

Widełki

Scania R 450 Topline E6 4x2 Retarder Klima Postojowa Bez EGR Ciężarowe 2015Zawiera wideo

Scania R 450 Topline E6 4x2 Retarder Klima Postojowa Bez EGR

Abs , Immobilizer , Centralny zamek , Elektryczne szyby ...
faktura VAT
167.000 PLNnetto
PPHU Duet Duda Grzegorz
location_on

Widełki

Scania WUKO LARSEN RECYKLING do zbierania odpadów płynnych Ciężarowe 2005Zawiera wideo

Scania WUKO LARSEN RECYKLING do zbierania odpadów płynnych

faktura VATdo negocjacji
433.000 PLNnetto
TRUCK POLAND
location_on

Daleszyce

Scania R460 Nowa Dostępna od Ręki Ciężarowe 2023

Scania R460 Nowa Dostępna od Ręki

Abs , Immobilizer , Centralny zamek , Elektryczne szyby ...
faktura VATdo negocjacji
565.000 PLNnetto
PPHU Duet Duda Grzegorz
location_on

Widełki

Scania WUKO KAISER EUR MARK DO CZYSZCZENIA KANAŁÓW Ciężarowe 2000

Scania WUKO KAISER EUR MARK DO CZYSZCZENIA KANAŁÓW

faktura VATdo negocjacji
288.000 PLNnetto
TRUCK POLAND
location_on

Daleszyce

Scania R 400 LB 6x2 HDS Budowlanka Widły Oś Skrętna Super Stan Ciężarowe 2009

Scania R 400 LB 6x2 HDS Budowlanka Widły Oś Skrętna Super Stan

Abs , Immobilizer , Centralny zamek , Elektryczne szyby ...
faktura VATdo negocjacji
168.000 PLNnetto
PPHU Duet Duda Grzegorz
location_on

Widełki

Scania SPULEUDSYR  LARSEN WUKO KOMBI DO CZYSZCZENIA KANAŁÓW Ciężarowe 2009Zawiera wideo

Scania SPULEUDSYR LARSEN WUKO KOMBI DO CZYSZCZENIA KANAŁÓW

faktura VATdo negocjacji
598.000 PLNnetto
TRUCK POLAND
location_on

Daleszyce

Scania KOKS MultiVac ciśnieniowy z 2 pompami ssącymi Ciężarowe 2003

Scania KOKS MultiVac ciśnieniowy z 2 pompami ssącymi

faktura VATdo negocjacji
550.000 PLNbrutto
TRUCK POLAND
location_on

Daleszyce

Scania P 280   KONTENER Z WINDĄ   zestaw z przyczepą przejazdową Ciężarowe 2011

Scania P 280 KONTENER Z WINDĄ zestaw z przyczepą przejazdową

Elektryczne szyby , Wspomaganie kierownicy , Kabina sypialna ...
faktura VATdo negocjacji
130.000 PLNnetto
SP TRANS SŁAWOMIR PIETRASZKO
location_on

Łazy

Scania FFG ELEPHANT WUKO KOMBI DO CZYSZCZENIA KANAŁÓW Ciężarowe 2009Zawiera wideo

Scania FFG ELEPHANT WUKO KOMBI DO CZYSZCZENIA KANAŁÓW

faktura VATdo negocjacji
660.000 PLNnetto
TRUCK POLAND
location_on

Daleszyce

Scania Larsen FlexVac 311 Ładowarka próżniowa ssąca Ciężarowe 2008Zawiera wideo

Scania Larsen FlexVac 311 Ładowarka próżniowa ssąca

faktura VATdo negocjacji
758.000 PLNnetto
TRUCK POLAND
location_on

Daleszyce

Scania Ładowarka próżniowa ssąco nadmuchowa Naaktgeboren Vacum Ciężarowe 2011Zawiera wideo

Scania Ładowarka próżniowa ssąco nadmuchowa Naaktgeboren Vacum

faktura VATdo negocjacji
990.000 PLNnetto
TRUCK POLAND
location_on

Daleszyce

Scania CAPPELLOTTO CAPCOMBI 2600 FM WUKO do zbierania odpadów płynnych Ciężarowe 2007Zawiera wideo

Scania CAPPELLOTTO CAPCOMBI 2600 FM WUKO do zbierania odpadów płynnych

faktura VATdo negocjacji
589.000 PLNbrutto
TRUCK POLAND
location_on

Daleszyce

Scania WUKO KAISER EUR MARK ADR DO CZYSZCZENIA KANAŁÓW Ciężarowe 2004Zawiera wideo

Scania WUKO KAISER EUR MARK ADR DO CZYSZCZENIA KANAŁÓW

398.000 PLNnetto
TRUCK POLAND
location_on

Daleszyce

Scania Larsen 4 VAC Ładowarka próżniowa ssąco nadmuchowa Ciężarowe 2008Zawiera wideo

Scania Larsen 4 VAC Ładowarka próżniowa ssąco nadmuchowa

do negocjacji
798.000 PLNnetto
TRUCK POLAND
location_on

Daleszyce

Scania Truck

Wielka siódemka producentów samochodów ciężarowych składa się z dwóch marek ze Szwecji, która nie jest motoryzacyjną potęgą, lecz w segmencie pojazdów użytkowych jest jednym z najmocniejszych graczy w Europie obok na przykład Niemiec. Jeden ze szwedzkich producentów, który tworzy wielką siódemkę to Scania, która wywodzi się z regionu o tej samej nazwie. 

Scania — historia marki

Jak sama nazwa wskazuje, firma Scania wywodzi się ze Skanii, a dokładniej z Malmo, gdzie w 1891 roku Gustaf Erikson założył spółkę o nazwie Vagngabriksaktiebolaget i Sodertalje, co na język polski można przetłumaczyć jako Fabryka Wagonów w Sodertalje, czyli miejscowości położonej pod Sztokholmem, w której dzisiaj znajduje się siedziba marki. Firma ta była nazywana również z pomocą skrótu Vabis. 

9 lat później z kolei w Malmo założono fabrykę maszyn o nazwie Maskinfabriksaktiebolaget Scania. Firma ta zaczęła szybko produkcję rowerów, a następnie samochodów osobowych. Samochody ciężarowe zaczęła produkować z kolei zaledwie dwa lata po założeniu, czyli w roku 1902. W 1911 roku obie firmy, czyli fabryka maszyn w Skanii, a także Vabis zostały połączone tworząc przedsiębiorstwo AB Scania-Vabis. 

Krótko po połączeniu obu firm Scania przeniosła swoją siedzibę ze Skanii, a dokładniej z Malmo do miasta Sodertalje, w którym mieściła się siedziba Vabis i w której marka Scania pozostaje do dziś. Scania pierwotnie budowała zarówno samochody osobowe, jak i ciężarowe. W czasie I wojny światowej firmie udało się zarobić pieniądze, które zostały zainwestowane w rozwój fabryk, a w 1919 roku uznano, że Scania skupi się już tylko na samochodach ciężarowych. 

Mało brakowało, a Scania upadłaby jeszcze w 1921 roku. Wpadła ona w problemy finansowe, gdyż rynek był pełen użytkowych aut, które były sprzedawane po zakończeniu I wojny światowej. Wtedy pomoc przyszła ze strony rodziny Wallenbergów, która posiadała bank SEB. Dzięki tej rodzinie Scania została stabilną finansowo firmą, która mogła spokojnie skupić się na dalszym rozwoju swojej oferty pojazdów użytkowych. 

Przed II wojną światową Scania zdążyła jeszcze zostać głównym przedstawicielem marki Volkswagen na rynku szwedzkim, a także opracowała swój pierwszy silnik wysokoprężny. Następnie po wybuchu II wojny światowej Scania zajmowała się głównie produkcją wojskową i podobnie jak w wypadku wielu innych przedsiębiorstw z branży motoryzacyjnej zatrzymało to nieco rozwój przedsiębiorstwa.

Po II wojnie światowej Scania zajmowała się między innymi sprzedażą takich aut jak Volkswagen Beetle lub Willys Jeep, co przyniosło naprawdę spore zyski dla przedsiębiorstwa. W tamtym czasie Scania posiadała nawet 70% udziałów w szwedzkim rynku ciężkich pojazdów użytkowych. 

W latach 60. XX wieku firma zaczęła dynamicznie się rozwijać. Zbudowała swoje pierwsze fabryki poza Sodertalje, a także połączyła się z inną szwedzką firmą. Wtedy powstał bowiem sojusz Saab-Scania. Jego efektem było powstanie między innymi logotypu, który przez Scanię używany jest aż do dziś. Sojusz ten rozpadł się jednak w roku 1995, a rok później Scania AB bez członu Vabis trafiła na giełdę. 

Wtedy Scanię próbowało przejąć między innymi Volvo. W ten sposób grupa Volvo mogłaby się stać jednym z największych producentów samochodów ciężarowych na świecie, więc Volvo złożyło ofertę rzędu aż 7,5 miliarda dolarów. Została ona jednak zablokowana przez urząd antymonopolowy Unii Europejskiej, który zdecydował tak, by zapobiec sytuacji, w której jedna firma posiadałaby praktycznie cały rynek skandynawski. 

Po próbach Volvo o zakup Scanii starał się MAN, a także Volkswagen. Obie firmy przejęły takie pakiety akcji, że blokowały sobie wzajemnie przejęcie kontroli nad firmą. Ostatecznie jednak Volkswagenowi udało się przejąć udziały od firmy Investor AB i fundacji Wallenbergów tym samym umożliwiając przejęcie większości firmy, włączając ją do swojego portfolio. 

Rozwój marki w zakresie oferty dla transportu drogowego

Pierwsza nowoczesna ciężarówka, która wylała fundamenty pod dzisiejszą pozycję Scanii to seria 1, która oferowana była w latach 70. XX wieku. Następnie w 1980 roku została ona zastąpiona przez serię 2, która stanowiła dość nowoczesną konstrukcję, a za projekt kabiny odpowiadał sam Giorgetto Giugiaro, czyli bardzo znany projektant, który został uznany za najlepszego projektanta motoryzacyjnego w XX wieku. 

W 1987 roku wprowadzono serię 3. Nie różniła się ona jednak o wiele od swojego poprzednika. Zmieniono niektóre podzespoły, czy też poprawiono deskę rozdzielczą tak, by była ona bardziej ergonomiczna. Ten model zdobył tytuł Samochodu Ciężarowego Roku 1989, a do tego zdobyła nawet tytuł Najlepszego Samochodu Ciężarowego w Historii, który został przyznany przez brytyjski magazyn Commercial Motor. 

Po ośmiu latach, w roku 1995 na rynek został wprowadzony następca bardzo udanej serii 3, którym była Scania serii 4. Ta ciężarówka była kolejnym sporym sukcesem Scanii i pełniła wiele ról, gdyż dostępna była z różnymi kabinami, co pozwalało jej na bycie wykorzystaną do różnych zadań takich jak ruch dystrybucyjny, transport miejski, średniodystansowy, a także do transportu dalekobieżnego. Produkcja tego modelu miała miejsce w latach 1995-2004. 

Serię 4 zastąpił jeden z najbardziej znanych modeli Scanii, który jest 3-krotnym zwycięzcą w plebiscycie na Samochód Ciężarowy Roku. Mowa oczywiście o Scanii R, która ten tytuł zdobywała w roku 2005, 2010 oraz 2017. Przez lata straciła ona jednak rolę flagowego pojazdu. Pierwszą dużą zmianą było zastąpienie w 2013 roku modelu R, jego nowszą wersją R Streamline. 

Aktualnie największy samochód ciężarowy to Scania S, która charakteryzuje się najwyższą kabiną, która kiedykolwiek została stworzona przez tego szwedzkiego producenta. Model ten zadebiutował w roku 2016 i posiada w pełni płaską podłogę, która umożliwia komfortowe stanie we wnętrzu na całej szerokości. Obok Scanii S wciąż oferowana jest jednak Scania R, która przez lata wyrobiła sobie bardzo silną markę. 

Nowe technologie oraz rozwiązania w zakresie ekologii

Scania posiada dość rozbudowane plany dotyczące elektryfikacji swojej gamy modelowej, co ma pozwolić tej marce na znaczące przysłużenie się środowisku poprzez zmniejszenie udziału branży transportowej w światowej emisji dwutlenku węgla. Plany te zakładają, że wpierw oferowane będą pojazdy o zasięgu rzędu 130 do 250 kilometrów. To, a nawet i więcej już udało się osiągnąć. Dostępne są bowiem modele Scania R oraz S z napędem elektrycznym. 

Te elektryczne pojazdy posiadają jednostki elektryczne o mocy aż 410 kW, które są zasilane przez baterie o pojemności aż 624 kWh. Pozwala to na przejechanie 350 kilometrów, gdy masa całkowita zestawu wynosi 40 ton, a jeśli wynosi ona 64 t, to zasięg spada do 250 kilometrów, lecz wciąż pozwala to na komfortowe wykorzystanie takiego pojazdu w ruchu dystrybucyjnym. 

Scania liczy na to, że do końca 2030 roku elektryczne samochody ciężarowe będą stanowić aż 50% całej sprzedaży firmy. Do 2025 roku udział w całkowitej sprzedaży ma z kolei wynosić około 10%. Jeśli elektryfikacja będzie postępować dalej z takim samym tempem jak teraz, to jest to jak najbardziej możliwe. 

Sprzedaż marki w ostatnich latach i w 2022 roku

Scania jest jednym z członków wielkiej siódemki, lecz na naszym rynku znajduje się raczej w jej dolnej połowie. W najnowszym rankingu sprzedaży, który pochodzi z 2021 roku, Scania sprzedała 4575 pojazdów, co zapewniło jej 15,17% udziału w rynku i piątą pozycję za takimi markami jak DAF, Volvo Trucks, Mercedes-Benz oraz MAN. 

Taką samą pozycję Scania zdobyła w rankingu sprzedaży ciągników siodłowych, których dopuszczalna masa całkowita przekracza 16 ton. Takich aut Scania sprzedała 3491, co zapewniło jej udział w rynku rzędu 14,03%. Szwedom udało się jednak zwyciężyć w jednym rankingu i mowa tu o zestawieniu sprzedaży podwozi powyżej 16 ton. Takich aut Scania dostarczyła w 2021 roku 1084, co pozwoliło jej na zdobycie aż 20,55% udziału w rynku i pozycji lidera w tym segmencie. W rankingu pojazdów od 3,5 do 16 ton Scania nie dostała się z kolei do pierwszej siódemki podobnie jak rywal z krajowego podwórka, którym jest oczywiście Volvo Trucks.