Samochody ciężarowe nowe i używane

Ciężarowe Mitsubishi

Szukasz samochodów ciężarowych Mitsubishi? Sprawdź dostępne ogłoszenia ciężarowych Mitsubishi

Mitsubishi Canter Fuso 9C18 3 0 180KM Automat  HDS FASSI F30 Wywrotka 3 str Ciężarowe 2017Zawiera wideo

Mitsubishi Canter Fuso 9C18 3 0 180KM Automat HDS FASSI F30 Wywrotka 3 str

Abs , Immobilizer , Centralny zamek , Elektryczne szyby ...
faktura VAT
247.000 PLNnetto
PPHU Duet Duda Grzegorz
location_on

Widełki

Mitsubishi FUSO CANTER 7C15 Ciężarowe 2016

Mitsubishi FUSO CANTER 7C15

Abs , Immobilizer , Centralny zamek , Elektryczne szyby ...
faktura VATdo negocjacji
109.900 PLNnetto
FIRMA HANDLOWO-USŁUGOWA "LUK-POL"
location_on

Poręba

Mitsubishi Canter Fuso 7C15 3 0 150KM UNIKAT Super Stan Ciężarowe 2014Zawiera wideo

Mitsubishi Canter Fuso 7C15 3 0 150KM UNIKAT Super Stan

Abs , Immobilizer , Centralny zamek , Elektryczne szyby ...
faktura VAT
155.000 PLNnetto
PPHU Duet Duda Grzegorz
location_on

Widełki

Mitsubishi Canter 7C18 3 0 150 KM Asenizcyjny Ciężarowe 2012Zawiera wideo

Mitsubishi Canter 7C18 3 0 150 KM Asenizcyjny

Abs , Immobilizer , Centralny zamek , Elektryczne szyby ...
faktura VAT
368.000 PLNnetto
PPHU Duet Duda Grzegorz
location_on

Widełki

Mitsubishi CANTER odkurzacz koparka ssąca substancje sypkie CITY SAUGER Ciężarowe 2010Zawiera wideo

Mitsubishi CANTER odkurzacz koparka ssąca substancje sypkie CITY SAUGER

Abs , Elektryczne szyby , Elektrycznie ustawiane lusterka , Wspomaganie kierownicy ...
faktura VATdo negocjacji
447.000 PLNnetto
TRUCK POLAND
location_on

Daleszyce

Mitsubishi FUSO CANTER 7C15 Ciężarowe 2016

Mitsubishi FUSO CANTER 7C15

Abs , Immobilizer , Centralny zamek , Elektryczne szyby ...
faktura VATdo negocjacji
112.900 PLNnetto
PAWEŁ ŁUKASIK
location_on

Poręba

Mitsubishi Canter Fuso 7C15 3 0 150KM HDS FASSI F40 UNIKAT Super Stan Ciężarowe 2014Zawiera wideo

Mitsubishi Canter Fuso 7C15 3 0 150KM HDS FASSI F40 UNIKAT Super Stan

Abs , Immobilizer , Centralny zamek , Elektryczne szyby ...
faktura VAT
189.000 PLNnetto
PPHU Duet Duda Grzegorz
location_on

Widełki

Mitsubishi Canter 7C18 3 0 150 KM Rama Ciężarowe 2018Zawiera wideo

Mitsubishi Canter 7C18 3 0 150 KM Rama

Abs , Immobilizer , Centralny zamek , Halogeny przeciwmgielne ...
145.000 PLNnetto
PPHU Duet Duda Grzegorz
location_on

Widełki

Mitsubishi Truck

Mitsubishi to prawdziwy koncern, instytucja. Nie ma na świecie firmy, która zajmuje się tak wieloma gałęziami przemysłu i jednocześnie motoryzacją. Wynika to między innymi z rodowodów tej firmy, która powstała jeszcze za czasów, gdy w Japonii istniały lenna feudalne. Mitsubishi Truck to jedna z wielu części tego koncernu, który nie jest już jej większościowym właścicielem. 

Mitsubishi Truck — historia marki

Za produkcję samochodów ciężarowych marki Mitsubishi Truck odpowiada przedsiębiorstwo Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, które powstało w 1932 roku. Z racji na to, że cała grupa Mitsubishi Corporation istnieje od 1870 roku, warto wpierw poznać jej historię, by lepiej poznać rodowód pojazdów użytkowych, które są oferowane przez Mitsubishi. 

Twórcą firmy Mitsubishi jest Yataro Iwasaki, który założył ją w 1870 jako przedsiębiorstwo transportowe, które specjalizowało się w żegludze morskiej. Było to możliwe dzięki temu, że firma w tamtym czasie dysponowała na własność trzema parowcami. Pierwszą nazwą firm nie było jednak Mitsubishi. Wpierw firma nazywała się Tsukumo i podlegała klanowi Tosa, który rządził w tej części wyspy Shikoku. Zaledwie rok później doszło jednak do obalenia klanu Tosa, jak i zniszczenia całego systemu lenn feudalnych w Japonii, dzięki czemu Iwasaki stał się niezależnym przedsiębiorcą. 

W 1874 roku Iwasaki przeniósł swoją firmę do Tokio i zmienił jej nazwę na Mitsubishi, a następnie stworzył znane do dziś logo. Powstało ono z połączenia herbu klanu Tosa, a także swojego herbu rodowego. W kolejnych latach firma zaczęła poszerzać swój zakres działań. Do żeglugi dołączyły między innymi usługi pocztowe, stocznia remontowa czy też kopalnie węgla i miedzi. Ponadto Mitsubishi jako pierwsza firma w tamtych czasach stworzyła regularne połączenie morskie z Szanghajem w ramach joint-venture z przedsiębiorstwem Shanghai Boyd Company. 

Już w 1885 zmarł założyciel firmy, Yataro Iwasaki, a władzę w firmie przejął jego brat Yanosuke, który następnie przekazał ją synowi Yataro, którym był Hisaya Iwasaki. Na początku XX wieku Mitsubishi stało się niezwykle dochodową firmą, która oprócz wcześniej wspomnianych działań oferowała nawet usługi optyczne, bankowe, projektowanie, a także budowę samochodów osobowych, czy też produkcję części zamiennych do nich. 

Mitsubishi po raz pierwszy pojazdy użytkowe zaczęło budować i projektować w roku 1918. Wtedy powstał samochód ciężarowy T1. W tamtym czasie Mitsubishi rozpoczęło również produkcję samolotów. Obecna firma odpowiadająca za tworzenie samochodów użytkowych pod marką Mitsubishi to Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation. Powstała ona w 1932 roku po stworzeniu pierwszego autobusu Fuso B46. Wtedy to była jednak firma Mitsubishi Shipbuilding Company Kobe Works. 

W 1934 roku firma, która odpowiadała za pojazdy użytkowe została przemianowana na Mitsubishi Heavy Industries, czyli w skrócie MHI. Dodatkowo w 1949 roku założono Fuso Motors Company. W tamtych czasach były obecne dość spore zawirowania, jeśli mowa o tym jakie firmy wchodziły w skład Mitsubishi. Cały koncern rozdrobniono bowiem na ponad 100 firm. W 1950 roku podzielono na trzy firmy, czyli West Japan Heavy Industries, Central Japan Heavy Industries, a także East Japan Heavy Industries. Zajmowały się one produkcją między innymi pojazdów użytkowych, a ich dystrybucja była działką przemianowanego Fuso Motor Sales Company, które od 1952 roku działało pod nazwą Mitsubishi Fuso Motor Sales Company. 

Do kolejnych sporych zmian doszło w 1957 roku. Wtedy następca East Japan Heavy Industries włączył do siebie zakłady w Tokyo i Kawasaki. Następnie doszło do sporej fuzji trzech firm, które stworzyły w 1964 roku Mitsubishi Fuso Heavy Industries. 

W 1970 roku powstało Mitsubishi Motors Corporation po tym jak MHFI podpisało umowę typu joint-venture z Chryslerem. Wtedy działy aut osobowych i użytkowych były ze sobą połączone. Ten stan rzeczy zakończył się dopiero w 2003 roku. Wtedy oficjalnie powstało Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation. Udziałami podzieliły się kolejno koncern DaimlerChrysler, Mitsubishi Motors Corporation oraz inne spółki wchodzące w skład całej grupy Mitsubishi. W 2005 roku MMC oddało jednak swoje udziały w firmie Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation w ramach rekompensaty koncernowi DaimlerChrysler, który od wtedy aż do dziś posiada 89% udziałów w Mitsubishi Truck. 

Rozwój marki w zakresie oferty dla transportu drogowego

Najważniejszy pojazd, który należy do marki Mitsubishi Fuso to model Mitsubishi Fuso Canter. Jest to średni samochód użytkowy, który powstał jeszcze za czasów Mitsubishi Motor Corporation, a dokładniej w 1964 roku. Pierwszy Canter miał oznaczenie T720, gdyż był następcą modelu T710. Od samego początku Canter był niewielkim samochodem ciężarowym, który posiadał niską kabinę i przestrzeń ładunkową z tyłu, która w zależności od preferencji miała formę skrzyni ładunkowej czy też platformy. 

Generacji Cantera było naprawdę dużo i na rynek wchodziły one kolejno w 1968 roku, gdy zaprezentowano drugą odsłonę tego modelu, która charakteryzowała się między innymi dostępnością odmian z przedłużonym rozstawem osi. Kolejną odsłonę zaprezentowano już w latach 70. Była ona ewolucją tego udanego modelu. 

Pierwszą generacją Cantera, która położyła fundamenty pod te, które są sprzedawane obecnie, była jego piąta generacja, która zadebiutowała w roku 1985. Był to bardziej kanciasty model, który oferował jednak między innymi większe możliwości transportowe, dzięki temu, że w Europie pojawiła się jego edycja z ładownością rzędu 3.5 tony. Dodatkowo pojawiały się w niej z czasem takie nowości jak system ABS, czy też elektryczne szyby. 

Szósta odsłona Mitsubishi Fuso Cantera pochodzi z roku 1993, a do Europy trafiła w 1996. W niej dostępne były już nawet egzemplarze, które posiadały ładowność rzędu 4 ton. Siódma odsłona to pierwsza, która była oferowana pod firmą Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation. Model ten pozostał następnie w ofercie koncernu Daimler po tym, jak alians DaimlerChrysler z Mitsubishi upadł i większość firmy trafiła w ręce niemiecko-amerykańskiej grupy. 

Obecnie dostępna jest już ósma generacja Fuso Cantera, która jest między innymi następcą Mercedesa Vario z racji na to, że japońska marka jest w rękach Mercedesa. Oprócz tego w ofercie marki znajdziemy samochód ciężarowy z klasy średniej, którym jest Mitsubishi Fuso Fighter, a nawet i pełnowymiarowy samochód ciężarowy, którym jest Mitsubishi Fuso Super Great. Nie trafia on jednak do Europy i sprzedawany jest na takich rynkach Ameryka Południowa, Bliski Wschód, Daleki Wschód, Afryka czy też w Australii.

Nowe technologie oraz rozwiązania w zakresie ekologii

Priorytetem Mitsubishi Trucks w Europie jest przede wszystkim rozwój elektrycznych napędów. Zadanie to jest prostsze, niż mogłyby się wydawać, z racji na to, że aktualnie firma zajmująca się produkcją ciężarówek z marki Mitsubishi należy do koncernu Daimler, który bardzo stawia właśnie na pojazdy elektryczne i tym samym japońska marka ma dostęp do wielu technologii koniecznych do konstruowania pojazdów elektrycznych. Dzięki temu na rynku można trafić na model Fuso eCanter, który został stworzony z myślą o ruchu lokalnym bez emitowania spalin. 

Sprzedaż marki w ostatnich latach i w 2022 roku

W Europie Mitsubishi Trucks występuje jako Fuso i operuje jedynie w segmencie średnich pojazdów użytkowych, których Dopuszczalna Masa Całkowita wynosi od 3,5 do 16 ton. W Polsce w tym segmencie osiąga dość przeciętne wyniki, wyraźnie przegrywając z wieloma uznanymi producentami pojazdów samochodów użytkowych, którzy pochodzą z Europy. 

Najnowsze dane dotyczące sprzedaży pochodzą z lat 2020 i 2021. W pandemicznym roku 2020 Fuso zajęło piątą pozycję w segmencie od 3,5 do 16 ton z liczbą 102 sprzedanych pojazdów. W tym rankingu japońska marka przegrała z Iveco, MANem, Mercedesem oraz z DAFem. Rok później japońskiej marce udało się poprawić swoją pozycję. Fuso zajęło bowiem czwartą miejsce, gdyż sprzedało 116 pojazdów o DMC od 3,5 do 16 ton i pokonało DAFa, wciąż przegrywając z Iveco, MANem oraz z Mercedesem.