Samochody dostawcze nowe i używane

Man Tgl

Man Tgl - dostawcze używane i nowe, najlepsze oferty sprzedaży dostępne od ręki z salonów, komisów

MAN spośród producentów samochodów użytkowych jest dość wybijającą się postacią. Marka ta może pochwalić się wieloma nagrodami "Najlepszego Samochodu Ciężarowego Roku", a ponadto jest to najstarsza firma spośród tych zajmujących się budową aut użytkowych właśnie. Posiada ona bogatą ich ofertę, w której rolę lekkiego i średniego samochodu ciężarowego pełni model TGL służący w wielu miejscach. 

MAN TGL – historia marki

Warto jest rozpocząć od historii samej marki. MAN sam w sobie powstał w wyniku fuzji Towarzystwa Budowy Maszyn w Norymberdze oraz Fabryki Maszyn w Augsburgu. W ten sposób powstała spółka Maschinenfabrik Augsburg-Nurnberg od czego pochodzi skrót MAN. Taki ruch wynikał z tego, że fabryka z Augsburga podpisała pod koniec XIX wieku umowę z Rudolfem Dieslem, twórcą silnika wysokoprężnego i w celu zwiększenia produkcji utworzono wyżej wymienioną spółkę. 

Tytuł najstarszej spółki na niemieckiej giełdzie wynika z kolei z tego, że w roku 1921 koncern GHH Gutehoffnungshutte wykupił większość akcji MAN. Koncern ten powstał w roku 1758 w Oberhausen wpierw jako Huta św. Antoniego, by później zająć się produkcją maszyn. 

MAN do udanych może zaliczyć przede wszystkim XXI wiek, a szczególnie jego początek. W tym czasie MAN zdobył cztery tytuły za Najlepszy Samochód Ciężarowy, co jest drugim najlepszym wynikiem spośród wszystkich producentów. MAN przegrał jedynie z Mercedesem i osiągnął ten sam wynik, co DAF. 

MAN TGL – historia modelu

MAN TGL powstał w roku 2005 i jest budowany w zakładach Steyr w Austrii. Przyjął on się dobrze od samego początku i zdobył tytuł Najlepszego Samochodu Ciężarowego Roku 2006 idąc w ślady MANa TGL, czyli dużego samochodu ciężarowego, z którym TGL na początku dzielił niektóre części. Model TGL był w 2005 roku następcą MANa L200 i produkowano go w wersjach o czterech możliwych DMC. Przez lata samochód ten posłużył do transportu miejskiego i regionalnego, a także do stworzenia pojazdów użytkowych takich jak na przykład wozy strażackie. 

Aktualnie MAN TGL jest oferowany w ramach jednej rodziny z MANem TGM. Model z literką L na końcu jest tym mniejszym z tej dwójki. Producent chwali się przede wszystkim ergonomiczną kabiną, która jest zaprezentowana tak, by zapewniać wygodę przebywania w niej oraz prostotę obsługi. TGL oferowany jest z podwoziem 4x2. Może on korzystać z kabiny CC, czyli kompaktowej lub podwójnej. Dzięki temu bardzo dobrze sprawdza się na placach budowy, w pracach komunalnym, czy też w ruchu dystrybucyjnym. 

MAN TGL – silniki

Pod maską MANa TGL możemy znaleźć cztery silniki o różnych wariantach mocowych. Najsłabsze z nich pochodzą z serii D0834. Są to jednostki czterocylindrowe, które spełniają najnowsze wersje norm Euro 6. Ich pojemność to 4.6 litra. Moc w podstawowej z nich to 160 koni mechanicznych. Pośrednia odmiana generuje 190 KM, a topowa jednostka z tej serii zapewnia kierowcy moc maksymalną rzędu 220 koni mechanicznych. W MANie TGL może zostać również zamontowany silnik sześciocylindrowy z serii D0836. Jednostka ta jest nieco mocniejsza od swoich mniejszych braci. Jej pojemność to 6.9 litra, a moc wynosi dokładnie 250 koni mechanicznych. 

MAN TGL – jak może być wykorzystywany?

W klasie lekkich i średnich pojazdów użytkowych uniwersalność to słowo klucz. Dlatego MAN zadbał o to, by MAN TGL dobrze sprawdzał się w wielu zadaniach. Samochód ten może bowiem pełnić rolę chłodni, cysterny, świetnie sprawdza się w ruchu dystrybucyjnym, czy też do przewozu napojów. Auto to jest także przystosowane do pracy jako pojazd budowlany, komunalny czy też do pomocy w rolnictwie oraz leśnictwie. Na bazie MANa TGL mogą też powstawać takie pojazdy uprzywilejowane, jak wozy strażackie. 

MAN TGL – nowoczesne systemy bezpieczeństwa

Ciężarówka jest na tyle ogromna, że odpowiednie systemy mogą znacząco usprawnić korzystanie z niej. Dlatego MAN TGL może być wyposażony w kamerę cofania, system kamer 360 stopni, asystenta awaryjnego hamowania, system kamer bocznych monitorujący martwe pole, adaptacyjny tempomat, ostrzeżenie przed kolizją przy zmianie pasa czy też podczas skręcania, a także wiele innych systemów usprawniających korzystanie z ciężarówki, które zwiększają bezpieczeństwo kierowcy oraz innych użytkowników ruchu drogowego.