Samochody ciężarowe nowe i używane

Ciężarowe Man

Szukasz samochodów ciężarowych Man? Sprawdź dostępne ogłoszenia ciężarowych Man

MAN tga Ciężarowe 2004

MAN tga

faktura VAT
30.600 PLNnetto
Europejskie Centrum Remarketingu Sp. z o.o.
location_on

Komorniki

MAN 26 320 TG A E3 Ciężarowe 2006

MAN 26 320 TG A E3

faktura VAT
27.900 PLNnetto
Europejskie Centrum Remarketingu Sp. z o.o.
location_on

Komorniki

MAN tgx Ciężarowe 2016

MAN tgx

faktura VAT
91.032 PLNnetto
Europejskie Centrum Remarketingu Sp. z o.o.
location_on

Komorniki

MAN Tgx 18 Ciężarowe 2016

MAN Tgx 18

faktura VAT
75.000 PLNnetto
Europejskie Centrum Remarketingu Sp. z o.o.
location_on

Komorniki

MAN Tgx 18 Ciężarowe 2016

MAN Tgx 18

faktura VAT
79.000 PLNnetto
Europejskie Centrum Remarketingu Sp. z o.o.
location_on

Komorniki

MAN f max Ciężarowe 2021

MAN f max

faktura VAT
230.000 PLNnetto
Europejskie Centrum Remarketingu Sp. z o.o.
location_on

Komorniki

MAN TGX Ciężarowe 2019

MAN TGX

Abs , Centralny zamek , Wspomaganie kierownicy , Tachograf ...
faktura VAT
290.138 PLNbrutto
PKO LEASING S.A
location_on

Grójec

MAN Tga Ciężarowe 2007

MAN Tga

faktura VAT
56.750 PLNnetto
Europejskie Centrum Remarketingu Sp. z o.o.
location_on

Komorniki

MAN TGM 18 290   EURO 5   FIRANKA z dachem zsuwanym   poduszka Ciężarowe 2012

MAN TGM 18 290 EURO 5 FIRANKA z dachem zsuwanym poduszka

do negocjacji
96.000 PLNnetto
SP TRANS SŁAWOMIR PIETRASZKO
location_on

Łazy

MAN TGX Ciężarowe 2015

MAN TGX

faktura VAT
40.725 PLNbrutto
PKO LEASING S.A
location_on

Grójec

MAN TGX Ciężarowe 2019

MAN TGX

faktura VAT
302.102 PLNbrutto
PKO LEASING S.A
location_on

Grójec

MAN TGS 26 400 Hakowiec 6x2 Meiller Stan Idealny Ciężarowe 2012

MAN TGS 26 400 Hakowiec 6x2 Meiller Stan Idealny

faktura VATdo negocjacji
149.000 PLNbrutto
TOM-TRANS
location_on

Daleszyce

MAN ME 220B 4x2 Hakowiec Hak SKIBICKI HKS 8 Udźwig 8 ton Sprawny Ciężarowe 2001

MAN ME 220B 4x2 Hakowiec Hak SKIBICKI HKS 8 Udźwig 8 ton Sprawny

Immobilizer , Pneumatyczne zawieszenie , Wspomaganie kierownicy , Tachograf ...
faktura VAT
49.000 PLNnetto
PPHU Duet Duda Grzegorz
location_on

Widełki

MAN TGX 18 460 XXL Euro 6 Mega Automat 2017 Rok Super Stan Ciężarowe 2017

MAN TGX 18 460 XXL Euro 6 Mega Automat 2017 Rok Super Stan

faktura VATdo negocjacji
123.500 PLNbrutto
TOM-TRANS
location_on

Daleszyce

MAN TGX 18 500 BLS STANDARD  XXL Ciężarowe 2018

MAN TGX 18 500 BLS STANDARD XXL

Abs , Immobilizer , Centralny zamek , Elektryczne szyby ...
faktura VATdo negocjacji
209.900 PLNbrutto
Transport Towarowy Waldemar Kurspiot
location_on

Głogówek

MAN TGX 18 480 LOW DECK  XXL EEV Ciężarowe 2013

MAN TGX 18 480 LOW DECK XXL EEV

Abs , Immobilizer , Centralny zamek , Elektryczne szyby ...
faktura VATdo negocjacji
79.900 PLNbrutto
Transport Towarowy Waldemar Kurspiot
location_on

Głogówek

MAN TGX 18 440 LOW DECK  XXL Ciężarowe 2014

MAN TGX 18 440 LOW DECK XXL

Abs , Immobilizer , Centralny zamek , Elektryczne szyby ...
faktura VATdo negocjacji
89.900 PLNbrutto
Transport Towarowy Waldemar Kurspiot
location_on

Głogówek

MAN TGA 18 430 Cysterna Hendricks Sening 805 2 Komory 14670 Litrów Ciężarowe 2004

MAN TGA 18 430 Cysterna Hendricks Sening 805 2 Komory 14670 Litrów

faktura VATdo negocjacji
85.000 PLNbrutto
TOM-TRANS
location_on

Daleszyce

MAN tgx Ciężarowe 2016

MAN tgx

faktura VAT
48.485 PLNnetto
Europejskie Centrum Remarketingu Sp. z o.o.
location_on

Komorniki

MAN WUKO KAISER EUR MARK PKL 7 9 DO CZYSZCZENIA KANAŁÓW Ciężarowe 2012Zawiera wideo

MAN WUKO KAISER EUR MARK PKL 7 9 DO CZYSZCZENIA KANAŁÓW

faktura VATdo negocjacji
890.000 PLNnetto
TRUCK POLAND
location_on

Daleszyce

MAN TGX 18 460 LOW DECK XXL Ciężarowe 2017

MAN TGX 18 460 LOW DECK XXL

Abs , Immobilizer , Centralny zamek , Elektryczne szyby ...
faktura VATdo negocjacji
119.900 PLNbrutto
Transport Towarowy Waldemar Kurspiot
location_on

Głogówek

MAN TGX 26 460 XLX E 6   Krone Zestaw BDF Stan Idealny Jak Nowy Ciężarowe 2017

MAN TGX 26 460 XLX E 6 Krone Zestaw BDF Stan Idealny Jak Nowy

faktura VATdo negocjacji
166.000 PLNbrutto
TOM-TRANS
location_on

Daleszyce

MAN TGX 26 460 XLX BDF 6x2 Euro 6 Automat Retarder Stan Idealny Ciężarowe 2017

MAN TGX 26 460 XLX BDF 6x2 Euro 6 Automat Retarder Stan Idealny

faktura VATdo negocjacji
139.500 PLNbrutto
TOM-TRANS
location_on

Daleszyce

MAN TGX Ciężarowe 2017

MAN TGX

Wspomaganie kierownicy , Tachograf , Ebs ...
faktura VAT
104.315 PLNnetto
PKO LEASING S.A
location_on

Grójec

MAN TGX Ciężarowe 2016

MAN TGX

Tachograf ...
faktura VAT
39.806 PLNnetto
PKO LEASING S.A
location_on

Grójec

MAN TGX Inny 2020

MAN TGX

faktura VAT
68.408 PLNnetto
Europejskie Centrum Remarketingu Sp. z o.o.
location_on

Komorniki

MAN TGL 12 250 Skrzynia 7 3m   18 Palet Zabudowa Ciężarowe 2015

MAN TGL 12 250 Skrzynia 7 3m 18 Palet Zabudowa

Abs , Immobilizer , Centralny zamek , Elektryczne szyby ...
faktura VAT
8.700 PLNnetto
PPHU Duet Duda Grzegorz
location_on

Widełki

MAN TGM 18 280 4x4 Zwyżka Bison Palfinger TKA 28 Podnośnik Koszowy Ciężarowe 2009Zawiera wideo

MAN TGM 18 280 4x4 Zwyżka Bison Palfinger TKA 28 Podnośnik Koszowy

Abs , Immobilizer , Elektryczne szyby , Elektrycznie ustawiane lusterka ...
faktura VATdo negocjacji
670.000 PLNnetto
PPHU Duet Duda Grzegorz
location_on

Widełki

MAN TGX 18 480 Ciężarowe 2016

MAN TGX 18 480

Abs , Immobilizer , Centralny zamek , Elektrycznie ustawiane lusterka ...
faktura VATdo negocjacji
129.900 PLNnetto
FIRMA HANDLOWO-USŁUGOWA "LUK-POL"
location_on

Poręba

MAN TGX 18 480 Ciężarowe 2016

MAN TGX 18 480

Abs , Immobilizer , Centralny zamek , Elektryczne szyby ...
faktura VATdo negocjacji
129.900 PLNnetto
FIRMA HANDLOWO-USŁUGOWA "LUK-POL"
location_on

Poręba

MAN Truck

MAN to jeden z producentów należących do tak zwanej wielkiej siódemki, czyli do największych marek samochodów ciężarowych w całej Europie. Jest to niemiecka firma, która wywodzi się z Bawarii i spośród wszystkich znaczących europejskich producentów może ona posiadać jedną z najbogatszych historii oraz tradycji. Obecnie posiada ona bogatą ofertę samochodów ciężarowych oraz autobusów miejskich i międzymiastowych. 

MAN — historia marki

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że koncern MAN to jedna z najstarszych spółek na świecie i najstarsza, która jest notowana na niemieckiej giełdzie. Historia jej powstania jest jednak dosyć pokręcona, gdyż firma MAN powstała de facto dopiero pod koniec XIX wieku, a sam koncern założono w roku 1758. 

Tak duży wiek koncernu MAN wynika z tego, że przejął on większościowe udziały w firmie MAN, a następnie przyjął jej nazwę. Sam koncern wywodzi się z miasta Oberhausen, gdzie w 1758 roku powstała Huta św. Antoniego, która zajmowała się produkcją przeróżnych maszyn. W 1873 roku koncern ten zmienił nazwę na GHH Gutehoffnungshutte, a w roku 1921 ten koncern przejął większość udziałów w spółce MAN. 

Pora na historię spółki MAN przed przejęciem przez GHH. Jej powstanie powiązane jest mocno z Rudolfem Dieslem, czyli wynalazcą silnika wysokoprężnego. Diesel w 1893 zawarł umowę z fabryką z Augsburga, która zajmowała się produkcją maszyn. Rok po zawarciu tej umowy powstał pierwszy prototyp i niedługo później zdecydowano się na to, by połączyć dwie firmy, czyli Fabrykę Maszyn w Augsburgu i Towarzystwo Budowy Maszyn w Norymberdze w celu zwiększenia produkcji.

Do fuzji doszło pod koniec XIX wieku i w ten sposób powstała spółka akcyjna Maschinenfabrik Augsburg-Nurnberg, czyli w skrócie MAN AG. W 1897 roku spółka ta rozpoczęła produkcję jednostek wysokoprężnych o mocy ponad 20 koni mechanicznych, tym samym stając się pierwszą firmą na świecie, która rozpoczęła wytwarzanie tego typu jednostek napędowych. Jednostki te były wykorzystywane na wiele sposobów w tym na przykład w okrętach marynarki wojennej takich jak pancernik „Prinzregent Leopold”. 

Bardzo ważnym momentem w historii spółki MAN AG było wcześniej wspomniane przejęcie jej przez koncern GHH Gutehoffnungshutte w 1921 roku. Zaledwie rok później z kolei MAN otrzymał dostęp do bardzo ważnego wynalazku, jakim była pompa wtryskowa do silnika diesla, która została opracowana przez firmę Bosch oraz przez nią produkowana. Zaledwie rok po tym wynalazku, czyli w roku 1923 MAN stworzył swoją pierwszą ciężarówką napędzaną silnikiem diesla, a dwa lata później rozpoczęła się produkcja seryjna. 

W latach 20. oraz 30. XX wieku dość ważną część działalności stanowiło sprzedawanie licencji na produkcję silników Diesla. Te zostały zakupione przez wielu producentów samochodów, a po zakończeniu II Wojny Światowej były chętnie kupowane przez firmy pochodzące z państw socjalistycznych. 

Spory rozwój MAN zaliczył w drugiej połowie XX wieku. Wtedy ten niemiecki koncern przejął wiele przedsiębiorstw, które specjalizowały się w produkowaniu samochodów użytkowych, tym samym zyskując dostęp do nowych fabryk, czy też wykwalifikowanych pracowników, którzy byli w stanie pomóc w rozwoju oferty aut użytkowych. W ten sposób MAN AG przejął spółki Bussing oraz OAF-Graf & Stift w 1971 roku. 

Znacznie ważniejsze były jednak kolejne przejęcia. W 1989 MAN AG przejął część spółki Steyr-Daimler-Puch, która produkowała ciężarówki sprzedawane pod marką Steyr. 10 lat później, czyli w roku 1999 koncern MAN AG kupił z kolei polską firmę, czyli Zakłady Starachowickie „STAR”. Kolejnym zakupem była spółka Gottlob Auwarter GmbH & Co. KG, która zajmowała się produkcją autobusów i została zakupiona przez MAN AG w roku 2001 roku, a następnie przemianowana na Neoplan Bus GmbH. 

W XXI wieku rozpoczął się z kolei proces przejęcia spółki MAN AG. Dokonał tego niemiecki Volkswagen. Ten wielki koncern posiadał około 2008 roku niecałe 30% akcji w spółce MAN AG. Efektem tego było między innymi przejęcie przez MANa spółki Volkswagen Caminhoes e Onibus, która była brazylijskim oddziałem Volkswagena, który zajmował się produkcją ciężarówek, a także podwozi autobusowych. W tym samym roku MAN AG stał się spółką europejską i został przemianowany na MAN SE. 

Ostatecznie MAN wpadł całkowicie w ręce koncernu Volkswagen AG. Doszło do tego w 2012 roku, gdy Volkswagen objął aż 75% głosów w całej spółce po tym jak na taki ruch zezwolenie wydała Komisja Europejska, do czego doszło 27 czerwca 2011 roku. Od wtedy Volkswagen posiada dwie duże marki samochodów ciężarowych, czyli szwedzką Scanię oraz niemieckiego MANa.

Rozwój marki w zakresie oferty dla transportu drogowego

MAN zasłynął przede wszystkim z ciągników siodłowych, czyli pełnowymiarowych samochodów dostawczych, które służą do przewozu towarów na długich dystansach. Niemcy wytworzyli wiele uznanych samochodów ciężarowych, które zdobyły nagrody takie jak na przykład wygrane w plebiscycie na Samochód Ciężarowy Roku, który w Europie prowadzony jest od 1976 roku. 

Pierwsze auto MANa, które zwyciężyło w tym plebiscycie to MAN 16/19.280, który tytuł najlepszej ciężarówki na kontynencie zdobył w 1978 roku. Następnie sukcesem okazał się Man F90, który wygrał ten plebiscyt w roku 1987. Taki sam sukces odniósł jego następca w roku 1995, a był nim MAN F2000. 

Od przełomu XX i XXI wieku MAN wszedł w nową erę nazewnictwa swoich pojazdów. Rozpoczął ją MAN TGA, który do sprzedaży trafił w roku 2000 i podobnie jak swoi poprzednicy zdobył tytuł Samochodu Ciężarowego Roku. Dokładnie taki sam sukces odniósł jego następca, czyli MAN TGX, który wraz z mniejszym MANem TGS zdobył tytuł Samochodu Ciężarowego roku 2008. Od wtedy flagowym modelem MANa jest właśnie TGX, który zdobył nagrodę Samochodu Ciężarowego Roku również w roku 2021, gdy został dość mocno odświeżony. 

Obecnie MAN posiada szeroką gamę pojazdów ciężarowych, które dostępne są w wielu konfiguracjach dotyczących DMC, czyli Dopuszczalnej Masy Całkowitej. Najmniejszym modelem jest MAN TGL, który w ofercie jest często pokazywany wraz z MANem TGM, czyli swoim większym bratem. Topowe pojazdy to MAN TGS i TGX. TGS ma nieco większy zakres działań, gdyż pasuje on zarówno do ruchu dalekobieżnego, jak i na place budowy, czy też do dystrybucji lokalnej. MAN TGX jest z kolei typowym ciągnikiem siodłowym, który został stworzony z myślą o ruchu dalekobieżnym. 

Nowe technologie oraz rozwiązania w zakresie ekologii

Podobnie jak wszyscy inni producenci, MAN również stara się tworzyć samochody ciężarowe, które są jak najbardziej zaawansowane technologicznie, a przy tym ekologiczne. Należą do nich na przykład systemy kamer 360°, czy też kamer bocznych, dzięki którym maleje ryzyko kolizji z pojazdem lub innym uczestnikiem ruchu, który znajduje się w martwym polu.

W kwestii ekologii MAN oferuje z kolei model MAN eTGM, czyli w pełni elektryczny samochód ciężarowy, który przeznaczony jest do dystrybucji miejskiej. Ma on zasięg rzędu 190 kilometrów, a jego ładowność jest taka sama jak w wypadku spalinowych pojazdów użytkowych.

Sprzedaż marki w ostatnich latach i w 2022 roku

Na ten moment nie ma jeszcze dostępnych danych dotyczącej dokładnej sprzedaży każdego z producentów na rok 2022. Takowe są jednak dostępne, jeśli mowa o roku 2021, który był dla MANa całkiem udany na polskim rynku. Znalazł się on bowiem na podium lub tuż poza nim w każdej z kategorii. Pośród ciągników i podwozi powyżej 16 ton MAN zajął czwartą pozycję za DAFem, Volvo i Mercedesem z wynikiem 4628 sztuk, co przełożyło się na 15,35% udziału w rynku. 

Licząc same ciągniki, MAN również jest czwarty z wynikiem 3624 sztuk. Dało to niemieckiej marce udział w rynku rzędu 14,56%. Drugą pozycję MAN zajął jednak na rynku podwozi powyżej 16 ton. Na nim przegrał jedynie ze Scanią i dzięki wynikowi 1004 sztuk zdobył udział w rynku rzędu 19,03%. W rankingu od 3,5 ton do 16 ton MAN zajął także drugie miejsce. Sprzedał on 492 sztuki takich pojazdów i dało mu to 19,84% udziału. Rynek ten został kompletnie zdominowany przez Iveco, do którego należało aż 44,4% rynku.