Volkswagen Caddy osobowy – co na plus, co na minus?

Artykuł Volkswagen Caddy osobowy – co na plus, co na minus?

Jaki jest Volkswagen Caddy?

Volkswagen Caddy jest dostępny w dwóch wersjach – osobowej i typu kombivan. W tym artykule skupimy się na tym pierwszym modelu. Caddy marki Volkswagen to samochód, który po raz pierwszy trafił do sprzedaży w roku 1983. Odpowiednio w latach 1995, 2004, 1015 i 2021 pojawiały się następne generacje: druga, trzecia, czwarta i najnowsza, piąta. 

Nowa wersja ma wymiary 450x210x183,2 (DłxSzerxWys) [cm]. Bagażnik pomieści nawet 1213 litrów, jeśli tylko zainteresowany tym właśnie autem zdecyduje się na wersję pięcioosobową. Pomimo tak dużej pojemności, wciąż jest jeszcze szansa na więcej miejsca, uzyskując pojemność bagażnika na poziomie 2556 litrów.

Jest również dostępna wersja siedmioosobowa, Maxi, o większych wymiarach i jeszcze bardziej pojemnym bagażniku. W wersji Maxi osie są rozstawione na 297 cm, a w wersji pięcioosobowej na 275,5 cm.

Czego można się spodziewać w Caddy?

Dla tych, którzy chcieliby zamówić Volkswagena Caddy, ważną wiadomością może być to, że jest dostępny w dwóch wersjach, jeśli chodzi o rodzaj silnika. Dostępny jest Caddy z silnikiem benzynowym, a także z silnikiem wysokoprężnym, czyli tak zwanym turbodieslem. Niezależnie jednak od tego, na który model ktoś się zdecyduje, zawsze może spodziewać się, że napęd znajduje się tylko z przodu. Są dostępne wersje Caddy z manualną skrzynią biegów, jak i modele wyposażone w dwusprzęgłową skrzynię – każdy więc powinien znaleźć najbardziej komfortowe dla siebie rozwiązanie pod tym względem.

Niektórzy bardziej zwrócą uwagę na nowoczesne wyposażenie Caddy – nie brakuje w nim bowiem udogodnień multimedialnych, czy systemów, które gwarantują większe poczucie bezpieczeństwa (np. Front Assist). Wszystkie modele Caddy wpisują się w klasę pojazdów miejskich.

Jak zmieniały się samochody Caddy na przestrzeni lat?

Na przestrzeni lat Caddy od Volkswagena przeszedł kilka modernizacji – po pierwszej przemianie wyglądał niczym Golf VI, w którym znaleźć można było m.in. nowe jednostki napędowe, czyli silniki wysokoprężne, osiągające cztery różne poziomy mocy: 75, 102, 110 i 140 [KM]. Model po liftingu był też bardziej energooszczędny.

Minęło pięć lat od roku 2010, w którym miała miejsce pierwsza modernizacja i przedstawiciele koncernu najwyraźniej doszli do wniosku, że czas na kolejne przeobrażenie. Druga modernizacja przyniosła nowe pasy z przodu i z tyłu, reflektory od frontu z diodami LED, a także m.in. pojawiła się atrapa chłodnicy i nowy wygląd zderzaka. Dla fanów multimediów prawdziwą gratką był nowocześnie wyglądający panel dotykowy, który pozwalał obsługiwać system multimedialny. Inne ciekawe rozwiązania właściwe dla tego liftingu to: trójramienna kierownica i modernistyczny wygląd zegarków.

 

Jak Volkswagen Caddy wypada pod względem ekologicznym?

Czy ktoś wybierze wersję pięcioosobową, czy siedmioosobową, musi liczyć się z tym, że osobowy Caddy przy wszystkich swoich walorach nie jest też pozbawiony wad. Największym minusem jest poziom emisji CO2, który w tym przypadku wynosi *127 g/km, gdzie obecne normy zakładają tylko 95 g/km. Trzeba też pamiętać, że są modele Caddy, w których znalazł się tak zwany turbodiesel – pomimo dynamicznie brzmiącego przedrostka „turbo” wciąż jest to diesel – silnik, który nie jest, jak na razie, proekologiczny.

Rynek samochodów dostawczych w Polsce jak sprzedają się auta dostawcze w 2021 roku?

Wzrosty zakupu samochodów dostawczych do 3,5 tony przez firmy wyniósł na początku 2021 roku ponad 40%. Na tym rynku liderem jest Renault, za nim Fiat, a trzeci w rankingu Ford. Jeśli chodzi o modele to z niewielką przewagą wygrywa Renault Master, potem Iveco Daily, kolejno Peugeot Boxer. Do końca marca 2021 sprzedano ich łącznie 1340 sztuk, co stanowi na tą chwilę 35% wszystkich sprzedanych modeli samochodów dostawczych bezpośrednio firmom (niewliczane w to są zakupy dla osób fizycznych).

Auta dostawcze chętnie też kupują osoby fizyczne. Tutaj wzrost po pierwszym kwartale 2021 roku jest imponujący. Odnotowano ponad 90% wzrost zakupu pojazdów dostawczych przez osoby fizyczne. Liderem jest tutaj Renault, a związane jest to prawdopodobnie przez fakt, że producent posiada szeroką gamę pojazdów.

Oferowane przez Renault zabudowy specjalistyczne także zostały docenione na rynku. Analitycy celują, że takie uwarunkowania pozwoliły utrzymać pozycję lidera sprzedaży wśród aut dostawczych. Na pewno powodzeniem cieszą się nowe Renault Express Van i Renault Kangoo Van.

Rosnąca sprzedaż Forda może jednak zakłócić obecne podium wśród marek najchętniej kupowanych w segmencie aut dostawczych. Ford od pewnego czasu powiększa ilość sprzedanych pojazdów i wg. prognoz SAMAR może dojść do sytuacji, że obejmie prowadzenie. Zatem czy będzie nowy lider sprzedaży samochodów dostawczych jeszcze w tym roku?

Samochody dostawcze

Rozwój technologii powoduje, że dzisiaj samochody dostawcze nie odbiegają znacznie od aut osobowych pod względem funkcjonalności i wartości użytkowej. Mogą one osiągać znaczne prędkości a komfort podróży na dalekie odległości jest bardzo wysoki. Spalanie nie odbiega już tak bardzo od aut codziennego użytku.

Dzisiaj samochody dostawcze to nie tylko ładowność brana pod uwagę, ale także mobilność, ekonomia i wyposażenie dla komfortu pracy. Szeroki rynek modeli powoduje wiele dylematów przy wyborze, dlatego warto przemyśleć kwestię zakupu takiego pojazdu, a dokładnie to co powinien wnieść swoim zakupem, a co jest mniej istotne.

Auta dostawcze co wybrać dla firmy?

Przy wyborze w związku ze zróżnicowaniem tego rodzaju pojazdu oraz rodzajem działalności jaką prowadzi firma, konkretnie związanych z tym potrzeb wybór nie jest prosty. Wydaje się, że auta dostawcze to zabudowa i marka. Ale to nie wszystko. Owszem dla małego sklepu będzie to mały miejski dostawczak, ale już inny dla firmy budowlanej, czy kurierskiej. Większość branż wybierze auta dostawcze o ładowności do 3,5 t w związku z tym, że nie ma potrzeby uzyskania dodatkowych uprawnień, wystarczy prawo jazdy kategorii B.

Priorytetem większość firm przy wyborze pojazdu jest przestrzeń ładunkowa. Jeżeli nie pod względem ładowności, to ułożenia wnętrza, np. najmniej wystające nadkola, czy duże boczne drzwi, ogólna długość przestrzeni ładunkowej. Przykładowo dla firmy przeprowadzkowej lub budowlanej sprawdzą się pojazdy większe np. dłuższe niż 3,3 m długości. W przypadku małego lokalnego sklepiku korzystniejszy z kolei będzie kompaktowy rozmiar auta i dodatkowo wygodne, szerokie boczne drzwi odsuwane, czy dzielone tylne, a niepodnoszone.

Wiele firm wybiera nowoczesne rozwiązania technologiczne, które mogą wnieść oszczędności firmie. Dzisiaj samochody dostawcze oferują spory komfort jazdy a na drogach szybkiego ruchu nie odbiegają autom osobowym. Dlatego istotne jest, aby mimo mobilności oferowały oszczędność w spalaniu paliwa. Samochody dostawcze mogą pokonywać dziennie spore odległości, z prędkościami rzędu 130-140 km/h i przy braku ekonomii sporym kosztem byłoby paliwo.

Sposób finansowania zakupu jest istotny pod względem księgowym, chodzi tu o możliwość wliczania w koszty działalności odsetek od kredytu lub leasingu.

Analizy pokazują, że wielu przedsiębiorców nie wybiera samochodu ze względu na opinię marce. Dzisiaj zakup opiera się na wybraniu kilku modeli, a potem porównanie ich pod względem kosztów przeglądu, części zamiennych, ogólnych kosztów serwisowania pojazdu czy utracie wartości po określonym czasie eksploatacji.