Renault Master - lider sprzedaży 2018

Artykuł Renault Master - lider sprzedaży 2018

fot. Renault

Renault Master to już kultowy dostawczak oferowany przez francuskiego producenta już od 1981 roku. Od 2010 roku produkowana jest już czwarta generacja modelu.

Ogromną zaletą Renault Mastera jest fakt, że występuje on w ogromnej liczbie konfiguracji. Dzięki temu niemal każdy nabywca jest w stanie skonfigurować auto tak, by było ono ściśle dopasowane do potrzeb.

Kabina, jak w prawie każdym dostawczaku, na pewno nie jest tak luksusowa i bogato wyposażona, jak w osobówkach, ale zważywszy na klasę auta nie można odmówić ergonomii. Coś, co w samochodach dostawczych jeszcze do niedawna było traktowane mocno po macoszemu. Wyposażony jest w fotel pneumatyczny oraz mnóstwo schowków. Jest wysuwany stolik na dokumenty, gniazdka elektryczne i gniazdo USB. Opcją dodatkową jest możliwość podłączenia telefonu za pomocą bluetooth. Na plus można zapisać kamerę cofania zwłaszcza w największych wersjach modelu i przy nieprzeszklonych tylnych drzwiach. Można też zażyczyć sobie systemu multimedialnego R-LINK Evolution, który daje możliwość korzystania z nawigacji TomTom i wyposażony jest w 7" ekran dotykowy. Na plus można zapisać również duże lusterka. Niby drobiazg, ale często pomijany w przypadku innych producentów.

 

Renault Master IV

fot. Renault

Renalut Master napędzany jest silnikiem diesla. Są to jednostki 2.3dCi występujący opcjach: 110, 130, 145 i 170KM. Charakteryzują się dość wysokim momentem obrotowym wynoszącym 330Nm. Spalanie deklarowane przez producenta wynosi średnio 8.2l, jednak w rzeczywistości należy spodziewać się wyniku w okolicach 10 litrów, a przy większym obciążeniu nawet 12 l, co jest do przyjęcia w tej klasie aut dostawczych. Minusem silnika jest jego głośność zwłaszcza przy wysokich obrotach. Wszystkie wersje wyposażone są w 6-biegowe skrzynie, które charakteryzują się dużą precyzją.

Auta dostawcze Renault są najlepiej sprzedającym się autem dostawczym 2018 roku. Patrząc na stosunek ceny do jakości oraz wszechstronność auta trudno się temu dziwić. Ogromna liczba wariantów konfiguracji zarówno nadwozia, jak i wyposażenia sprawia, że można dostosować pojazd ściśle do swoich potrzeb.

Rynek samochodów dostawczych w Polsce jak sprzedają się auta dostawcze w 2021 roku?

Wzrosty zakupu samochodów dostawczych do 3,5 tony przez firmy wyniósł na początku 2021 roku ponad 40%. Na tym rynku liderem jest Renault, za nim Fiat, a trzeci w rankingu Ford. Jeśli chodzi o modele to z niewielką przewagą wygrywa Renault Master, potem Iveco Daily, kolejno Peugeot Boxer. Do końca marca 2021 sprzedano ich łącznie 1340 sztuk, co stanowi na tą chwilę 35% wszystkich sprzedanych modeli samochodów dostawczych bezpośrednio firmom (niewliczane w to są zakupy dla osób fizycznych).

Auta dostawcze chętnie też kupują osoby fizyczne. Tutaj wzrost po pierwszym kwartale 2021 roku jest imponujący. Odnotowano ponad 90% wzrost zakupu pojazdów dostawczych przez osoby fizyczne. Liderem jest tutaj Renault, a związane jest to prawdopodobnie przez fakt, że producent posiada szeroką gamę pojazdów.

Oferowane przez Renault zabudowy specjalistyczne także zostały docenione na rynku. Analitycy celują, że takie uwarunkowania pozwoliły utrzymać pozycję lidera sprzedaży wśród aut dostawczych. Na pewno powodzeniem cieszą się nowe Renault Express Van i Renault Kangoo Van.

Rosnąca sprzedaż Forda może jednak zakłócić obecne podium wśród marek najchętniej kupowanych w segmencie aut dostawczych. Ford od pewnego czasu powiększa ilość sprzedanych pojazdów i wg. prognoz SAMAR może dojść do sytuacji, że obejmie prowadzenie. Zatem czy będzie nowy lider sprzedaży samochodów dostawczych jeszcze w tym roku?

Samochody dostawcze

Rozwój technologii powoduje, że dzisiaj samochody dostawcze nie odbiegają znacznie od aut osobowych pod względem funkcjonalności i wartości użytkowej. Mogą one osiągać znaczne prędkości a komfort podróży na dalekie odległości jest bardzo wysoki. Spalanie nie odbiega już tak bardzo od aut codziennego użytku.

Dzisiaj samochody dostawcze to nie tylko ładowność brana pod uwagę, ale także mobilność, ekonomia i wyposażenie dla komfortu pracy. Szeroki rynek modeli powoduje wiele dylematów przy wyborze, dlatego warto przemyśleć kwestię zakupu takiego pojazdu, a dokładnie to co powinien wnieść swoim zakupem, a co jest mniej istotne.

Auta dostawcze co wybrać dla firmy?

Przy wyborze w związku ze zróżnicowaniem tego rodzaju pojazdu oraz rodzajem działalności jaką prowadzi firma, konkretnie związanych z tym potrzeb wybór nie jest prosty. Wydaje się, że auta dostawcze to zabudowa i marka. Ale to nie wszystko. Owszem dla małego sklepu będzie to mały miejski dostawczak, ale już inny dla firmy budowlanej, czy kurierskiej. Większość branż wybierze auta dostawcze o ładowności do 3,5 t w związku z tym, że nie ma potrzeby uzyskania dodatkowych uprawnień, wystarczy prawo jazdy kategorii B.

Priorytetem większość firm przy wyborze pojazdu jest przestrzeń ładunkowa. Jeżeli nie pod względem ładowności, to ułożenia wnętrza, np. najmniej wystające nadkola, czy duże boczne drzwi, ogólna długość przestrzeni ładunkowej. Przykładowo dla firmy przeprowadzkowej lub budowlanej sprawdzą się pojazdy większe np. dłuższe niż 3,3 m długości. W przypadku małego lokalnego sklepiku korzystniejszy z kolei będzie kompaktowy rozmiar auta i dodatkowo wygodne, szerokie boczne drzwi odsuwane, czy dzielone tylne, a niepodnoszone.

Wiele firm wybiera nowoczesne rozwiązania technologiczne, które mogą wnieść oszczędności firmie. Dzisiaj samochody dostawcze oferują spory komfort jazdy a na drogach szybkiego ruchu nie odbiegają autom osobowym. Dlatego istotne jest, aby mimo mobilności oferowały oszczędność w spalaniu paliwa. Samochody dostawcze mogą pokonywać dziennie spore odległości, z prędkościami rzędu 130-140 km/h i przy braku ekonomii sporym kosztem byłoby paliwo.

Sposób finansowania zakupu jest istotny pod względem księgowym, chodzi tu o możliwość wliczania w koszty działalności odsetek od kredytu lub leasingu.

Analizy pokazują, że wielu przedsiębiorców nie wybiera samochodu ze względu na opinię marce. Dzisiaj zakup opiera się na wybraniu kilku modeli, a potem porównanie ich pod względem kosztów przeglądu, części zamiennych, ogólnych kosztów serwisowania pojazdu czy utracie wartości po określonym czasie eksploatacji.