Nowy Renault Master

Artykuł Nowy Renault Master

Nowy Renault Master

 

Renault Master nowej generacji ma bardziej pionową osłonę chłodnicy. Otaczają ją kanciaste reflektory z charakterystycznymi dla Renault światłami do jazdy dziennej w kształcie litery C. Dodatkowe chromowane wykończenia na przodzie w modelach o wyższej specyfikacji nadają mu zdecydowanie dostojniejszego wyglądu.

Dodano oświetlenie wewnętrzne LED, dodatkowe uchwyty, a pojemność ładunkowa wzrosła do 22 metrów sześciennych. Oferowanych jest dziewięć różnych nadwozi z różnymi rozstawami osi, długościami nadwozia i wysokościami dachu.

Wewnątrz deska rozdzielcza została poddana modernizacji. Nowy układ jest czysty i przyjazny kierowcy, a ekran informacyjny przeniesiono na deskę rozdzielczą. Przed liftingiem ekran był montowany w miejscu, w którym normalnie znajdowałoby się lusterko wsteczne. Teraz zostało ono zastąpiony monitorem tylnej kamery.

Mamy do dyspozycji mnóstwo schowków, z miejscem na górze deski rozdzielczej i głębokimi schowkami w drzwiach oraz górną półką i ukrytym schowkiem pod podwójnym siedzeniem pasażera. To zdecydowanie praktyczne wnętrze, a komfort jazdy jest przyjazny długim podróżom. Wysoka pozycja siedząca zapewnia dobrą widoczność.

renault master

Silnik diesla 2.3 dCi pracuje zdecydowanie lepiej niż poprzedni. Dostępny jest w pięciu wersjach mocy, od 130 do 180 KM, przy czym silniki dCi 130 KM i 145 KM to silniki o bardzo dużej wytrzymałości i dostępne są tylko z nadwoziem w najdłuższej wersji. Najmocniejsze wersje są wyposażone w podwójne turbosprężarki.

Renault Master to zdecydowanie samochód do przewożenia ciężkich ładunków. Zawieszenie jest twarde, lecz siedzenia są wygodne i nie dają tego po sobie odczuć. To krok ku lepszemu, ponieważ samochody dostawcze jakie ma się w myślach, te przewożące spore ładunki z reguły nie są przyjemne w użytkowaniu dla kierowcy. Reasumując Reno Master to przyzwoity i duży dostawczak, a przy trzech długościach i trzech wysokościach dachu lub siedmiomiejscowej kabinie ze skrzynią daje wiele możliwości nawet dla większych i bardziej wymagających firm.

Rynek samochodów dostawczych w Polsce jak sprzedają się auta dostawcze w 2021 roku?

Wzrosty zakupu samochodów dostawczych do 3,5 tony przez firmy wyniósł na początku 2021 roku ponad 40%. Na tym rynku liderem jest Renault, za nim Fiat, a trzeci w rankingu Ford. Jeśli chodzi o modele to z niewielką przewagą wygrywa Renault Master, potem Iveco Daily, kolejno Peugeot Boxer. Do końca marca 2021 sprzedano ich łącznie 1340 sztuk, co stanowi na tą chwilę 35% wszystkich sprzedanych modeli samochodów dostawczych bezpośrednio firmom (niewliczane w to są zakupy dla osób fizycznych).

Auta dostawcze chętnie też kupują osoby fizyczne. Tutaj wzrost po pierwszym kwartale 2021 roku jest imponujący. Odnotowano ponad 90% wzrost zakupu pojazdów dostawczych przez osoby fizyczne. Liderem jest tutaj Renault, a związane jest to prawdopodobnie przez fakt, że producent posiada szeroką gamę pojazdów.

Oferowane przez Renault zabudowy specjalistyczne także zostały docenione na rynku. Analitycy celują, że takie uwarunkowania pozwoliły utrzymać pozycję lidera sprzedaży wśród aut dostawczych. Na pewno powodzeniem cieszą się nowe Renault Express Van i Renault Kangoo Van.

Rosnąca sprzedaż Forda może jednak zakłócić obecne podium wśród marek najchętniej kupowanych w segmencie aut dostawczych. Ford od pewnego czasu powiększa ilość sprzedanych pojazdów i wg. prognoz SAMAR może dojść do sytuacji, że obejmie prowadzenie. Zatem czy będzie nowy lider sprzedaży samochodów dostawczych jeszcze w tym roku?

Samochody dostawcze

Rozwój technologii powoduje, że dzisiaj samochody dostawcze nie odbiegają znacznie od aut osobowych pod względem funkcjonalności i wartości użytkowej. Mogą one osiągać znaczne prędkości a komfort podróży na dalekie odległości jest bardzo wysoki. Spalanie nie odbiega już tak bardzo od aut codziennego użytku.

Dzisiaj samochody dostawcze to nie tylko ładowność brana pod uwagę, ale także mobilność, ekonomia i wyposażenie dla komfortu pracy. Szeroki rynek modeli powoduje wiele dylematów przy wyborze, dlatego warto przemyśleć kwestię zakupu takiego pojazdu, a dokładnie to co powinien wnieść swoim zakupem, a co jest mniej istotne.

Auta dostawcze co wybrać dla firmy?

Przy wyborze w związku ze zróżnicowaniem tego rodzaju pojazdu oraz rodzajem działalności jaką prowadzi firma, konkretnie związanych z tym potrzeb wybór nie jest prosty. Wydaje się, że auta dostawcze to zabudowa i marka. Ale to nie wszystko. Owszem dla małego sklepu będzie to mały miejski dostawczak, ale już inny dla firmy budowlanej, czy kurierskiej. Większość branż wybierze auta dostawcze o ładowności do 3,5 t w związku z tym, że nie ma potrzeby uzyskania dodatkowych uprawnień, wystarczy prawo jazdy kategorii B.

Priorytetem większość firm przy wyborze pojazdu jest przestrzeń ładunkowa. Jeżeli nie pod względem ładowności, to ułożenia wnętrza, np. najmniej wystające nadkola, czy duże boczne drzwi, ogólna długość przestrzeni ładunkowej. Przykładowo dla firmy przeprowadzkowej lub budowlanej sprawdzą się pojazdy większe np. dłuższe niż 3,3 m długości. W przypadku małego lokalnego sklepiku korzystniejszy z kolei będzie kompaktowy rozmiar auta i dodatkowo wygodne, szerokie boczne drzwi odsuwane, czy dzielone tylne, a niepodnoszone.

Wiele firm wybiera nowoczesne rozwiązania technologiczne, które mogą wnieść oszczędności firmie. Dzisiaj samochody dostawcze oferują spory komfort jazdy a na drogach szybkiego ruchu nie odbiegają autom osobowym. Dlatego istotne jest, aby mimo mobilności oferowały oszczędność w spalaniu paliwa. Samochody dostawcze mogą pokonywać dziennie spore odległości, z prędkościami rzędu 130-140 km/h i przy braku ekonomii sporym kosztem byłoby paliwo.

Sposób finansowania zakupu jest istotny pod względem księgowym, chodzi tu o możliwość wliczania w koszty działalności odsetek od kredytu lub leasingu.

Analizy pokazują, że wielu przedsiębiorców nie wybiera samochodu ze względu na opinię marce. Dzisiaj zakup opiera się na wybraniu kilku modeli, a potem porównanie ich pod względem kosztów przeglądu, części zamiennych, ogólnych kosztów serwisowania pojazdu czy utracie wartości po określonym czasie eksploatacji.