Nowy Peugeot Partner

Artykuł Nowy Peugeot Partner

Nowy Peugeot Partner

Peugeot Partner jest samochodem osobowo-dostawczym typu kombivan. To klasa kompaktowa produkowana pod francuską marką Peugeot od 1996 roku. Od 2018 roku wytwarzana jest już trzecia generacja. Osobowa odmiana zyskała nową nazwę: Rifter. Peugeot Partner jest liderem w sektorze małych samochodów dostawczych. Najnowsza wersja wprowadzona w 2018 roku zawiera technologię, której nigdy wcześniej nie widziano w tej klasie.

Prawdziwe postępy pojawiają się w kabinie, w której  Peugeot sprawił, że Partner jest bardziej przyjazny dla użytkownika niż wcześniej. Więcej systemów bezpieczeństwa, praktycznych funkcji i wydajne silniki wysokoprężne, które pomagają obniżyć koszty - to znak Partnera. Poprawił się również komfort jazdy, a różnorodność wyposażenia sprawia, że ​​Peugeot Partner zaspokoi większość potrzeb klientów.

peugeot partner

Peugeot Partner był zasadniczo do tej pory rebrandingiem Citroena Berlingo. Aktualnie Peugeot objął projekt i nowa wersja to połączenie poprzedniej generacji Partnera (tył) z adaptacją podwozia i przodu EMP2 z grupy PSA. Dzięki temu Peugeot jest w stanie wyposażyć Partnera w szereg najnowocześniejszych technologii zapewniających wygodę i bezpieczeństwo, których wcześniej nie widziano w tej klasie.

Dostępne są dwie długości Peugeot Partner, zwane Standard i Long. Pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi odpowiednio 3,3 i 3,8 metra sześciennego, a ładowność waha się od 680 kg do 1000 kg. W ofercie jest również wersja nadwozia Long z układem pięciu miejsc dla pasażerów. Ma trzymiejscową tylną kanapę i siatkową przegrodę, aby w razie potrzeby uzyskać więcej przestrzeni ładunkowej.

Peugeot Partner otrzymał tylne czujniki parkowania, tempomat oraz radio DAB z ekranem dotykowym i Apple CarPlay oraz Android, dwa gniazda USB. Oprócz tego samochody dostawcze Peugeota otrzymają zderzaki w kolorze nadwozia, aluminiowe felgi, nawigację satelitarną oraz tylne i boczne kamery, chociaż wszystkie te dodatki można dodać do modeli o niższej specyfikacji z obszernej listy opcji.

Rynek samochodów dostawczych w Polsce jak sprzedają się auta dostawcze w 2021 roku?

Wzrosty zakupu samochodów dostawczych do 3,5 tony przez firmy wyniósł na początku 2021 roku ponad 40%. Na tym rynku liderem jest Renault, za nim Fiat, a trzeci w rankingu Ford. Jeśli chodzi o modele to z niewielką przewagą wygrywa Renault Master, potem Iveco Daily, kolejno Peugeot Boxer. Do końca marca 2021 sprzedano ich łącznie 1340 sztuk, co stanowi na tą chwilę 35% wszystkich sprzedanych modeli samochodów dostawczych bezpośrednio firmom (niewliczane w to są zakupy dla osób fizycznych).

Auta dostawcze chętnie też kupują osoby fizyczne. Tutaj wzrost po pierwszym kwartale 2021 roku jest imponujący. Odnotowano ponad 90% wzrost zakupu pojazdów dostawczych przez osoby fizyczne. Liderem jest tutaj Renault, a związane jest to prawdopodobnie przez fakt, że producent posiada szeroką gamę pojazdów.

Oferowane przez Renault zabudowy specjalistyczne także zostały docenione na rynku. Analitycy celują, że takie uwarunkowania pozwoliły utrzymać pozycję lidera sprzedaży wśród aut dostawczych. Na pewno powodzeniem cieszą się nowe Renault Express Van i Renault Kangoo Van.

Rosnąca sprzedaż Forda może jednak zakłócić obecne podium wśród marek najchętniej kupowanych w segmencie aut dostawczych. Ford od pewnego czasu powiększa ilość sprzedanych pojazdów i wg. prognoz SAMAR może dojść do sytuacji, że obejmie prowadzenie. Zatem czy będzie nowy lider sprzedaży samochodów dostawczych jeszcze w tym roku?

Samochody dostawcze

Rozwój technologii powoduje, że dzisiaj samochody dostawcze nie odbiegają znacznie od aut osobowych pod względem funkcjonalności i wartości użytkowej. Mogą one osiągać znaczne prędkości a komfort podróży na dalekie odległości jest bardzo wysoki. Spalanie nie odbiega już tak bardzo od aut codziennego użytku.

Dzisiaj samochody dostawcze to nie tylko ładowność brana pod uwagę, ale także mobilność, ekonomia i wyposażenie dla komfortu pracy. Szeroki rynek modeli powoduje wiele dylematów przy wyborze, dlatego warto przemyśleć kwestię zakupu takiego pojazdu, a dokładnie to co powinien wnieść swoim zakupem, a co jest mniej istotne.

Auta dostawcze co wybrać dla firmy?

Przy wyborze w związku ze zróżnicowaniem tego rodzaju pojazdu oraz rodzajem działalności jaką prowadzi firma, konkretnie związanych z tym potrzeb wybór nie jest prosty. Wydaje się, że auta dostawcze to zabudowa i marka. Ale to nie wszystko. Owszem dla małego sklepu będzie to mały miejski dostawczak, ale już inny dla firmy budowlanej, czy kurierskiej. Większość branż wybierze auta dostawcze o ładowności do 3,5 t w związku z tym, że nie ma potrzeby uzyskania dodatkowych uprawnień, wystarczy prawo jazdy kategorii B.

Priorytetem większość firm przy wyborze pojazdu jest przestrzeń ładunkowa. Jeżeli nie pod względem ładowności, to ułożenia wnętrza, np. najmniej wystające nadkola, czy duże boczne drzwi, ogólna długość przestrzeni ładunkowej. Przykładowo dla firmy przeprowadzkowej lub budowlanej sprawdzą się pojazdy większe np. dłuższe niż 3,3 m długości. W przypadku małego lokalnego sklepiku korzystniejszy z kolei będzie kompaktowy rozmiar auta i dodatkowo wygodne, szerokie boczne drzwi odsuwane, czy dzielone tylne, a niepodnoszone.

Wiele firm wybiera nowoczesne rozwiązania technologiczne, które mogą wnieść oszczędności firmie. Dzisiaj samochody dostawcze oferują spory komfort jazdy a na drogach szybkiego ruchu nie odbiegają autom osobowym. Dlatego istotne jest, aby mimo mobilności oferowały oszczędność w spalaniu paliwa. Samochody dostawcze mogą pokonywać dziennie spore odległości, z prędkościami rzędu 130-140 km/h i przy braku ekonomii sporym kosztem byłoby paliwo.

Sposób finansowania zakupu jest istotny pod względem księgowym, chodzi tu o możliwość wliczania w koszty działalności odsetek od kredytu lub leasingu.

Analizy pokazują, że wielu przedsiębiorców nie wybiera samochodu ze względu na opinię marce. Dzisiaj zakup opiera się na wybraniu kilku modeli, a potem porównanie ich pod względem kosztów przeglądu, części zamiennych, ogólnych kosztów serwisowania pojazdu czy utracie wartości po określonym czasie eksploatacji.